Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:59:26 GMT

ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران به مراحل نهایی رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۰۲۴

ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران به مراحل نهایی رسید

گروه استان‌ها - رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: بزودی با اعزام هیئت کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام ،کار تصویب منطقه سه‌گانه ویژه آزاد تجاری در مازندران نهایی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران، مهدی سعادتی اظهار داشت:  پرونده ایجاد منطقه سه‌گانه آزاد تجاری در مازندران در جلسه مشترک استاندار و رئیس مجمع نمایندگان مازندران با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نظر مساعد مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آزادی  فعالیت‌های تجاری  در قالب مناطق آزاد، افزود: در این جلسه مقرر شد هیئت کارشناسی اعزامی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار هیئت فنی و تخصصی مجمع نمایندگان و استانداری مازندران ، گزارش فنی و عملیاتی در خصوص ظرفیت‌های مورد نظر برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری سه لکه ای شامل امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر را تهیه و ارائه کند.

سعادتی با اشاره به تجلیل دبیر مجمع نمایندگان از وحدت نظر استاندار و نمایندگان مازندران در پیگیری تصویب مناطق آزاد، تصریح کرد: در صورت تهیه و تدوین به موقع گزارشات کارشناسی، پرونده مناطق آزاد تجاری مازندران بزودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته خواهد شد.

فعالیت قرارگاه خاتم در طرح تحول زیرساختی منطقه آزاد اروندارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر قابلیت‌های ممتاز این استان در عرصه اقتصادی، یادآورشد: با توجه به فراهم بودن توسعه تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق بنادر مازندران، ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان گام بلندی در ارتقا توانمندی‌های اقتصادی کشور قلمداد می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از مزیت‌های اقتصادی مارندران در برنامه هفتم توسعه شتاب خواهد گرفت.

سعادتی با تاکید بر نقش محوری مردم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی، خاطر نشان کرد: برنامه‌های توسعه برای پیشرفت مازندران در برنامه هفتم، مردم محور تدوین می‌شود.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان مازندران مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه آزاد آزاد تجاری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار