Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@00:00:12 GMT

بزرگراه بجنورد-آشخانه بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۷۲۲

بزرگراه بجنورد-آشخانه بسته شد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: باند دوم بزرگراه بجنورد-آشخانه در محدوده روستای کریک برای انجام آزمایش‌های خاک تا فردا روز دوشنبه از ساعت هشت تا ۱۸ بسته است.

به گزارش تین نیوز، جعفر شهامت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، تردد خودروها به مقصد استان های شمالی و تهران از محور قدیم بجنورد- آشخانه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در باره انجام آزمایش های خاک گفت: با توجه به حادثه رانش زمین در محور بجنورد-آشخانه که بهار امسال رخ داد، انجام آزمایش های تخصصی در دستور کار است.

وی افزود: در بارندگی های بهار امسال، بارندگی ها و رانش زمین سبب شد بخشی از محور بجنورد- آشخانه دچار تخریب شود که به ناچار حدود یک هفته، جاده بسته و تردد از جاده قدیم بدرانلو انجام شد و البته این مشکل به صورت موقت، در مدت یک هفته برطرف شد.

شهامت اظهار داشت: باید مطالعات کامل تری در این مسیر انجام شود و مقرر شد تا مشاور طرح باند دوم نسبت به مطالعه محدوده رانش و طول ۱۰ کیلومتری مسیر که جنس خاک آن مستعد رانش و ریزش است، اقدام کند.

وی گفت: انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر و جسم راه و حصول اطمینان برای زهکشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و در سال گذشته بیش از ۶ میلیون خودرو از آن عبور کرده است.

وی گفت: براساس آنچه در دانش ژئوتکنیک و فرآیندهای راهسازی در مناطق ریزشی و رانشی تعریف شده است، انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر و جسم راه و حصول اطمینان برای زهکشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی الزامی است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی، با تاکید بر حفظ محور قدیم به عنوان یک گزینه از جهت پدافند غیر عامل، خواستار همراهی و همکاری مردم برای رعایت مقررات در تردد از محور قدیم شد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، ۳۰ درصد از راه‌های این استان، به لحاظ جنس خاک و شرایط فرسایش‌پذیری آن در معرض تخریب و خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بزرگراه بجنورد آشخانه راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی محور بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است

رئیس پلیس راه مازندران از بسته بودن محور هراز به دلیل ریزش سنگ تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به مسدودیت محور هراز از ساعتی پیش، اظهار کرد: این محور به دلیل ریزش سنگ هم‌زمان با بارش باران برای تردد بسته شده است.

وی افزود: براساس گزارش دریافتی این محور در دو موقعیت پنجاب و بالاتر از آبشار تا امام‌زاده هاشم (ع) ریزش سنگ را داشته و تا اطلاع ثانوی هراز مسدود خواهد بود.

رئیس پلیس راه مازندران با اعلام اینکه رانندگان برای تردد از سایر محورهای مواصلاتی استفاده ببرند، در خصوص مسدودیت محور سوادکوه بیان کرد: هم‌اکنون این محور باز و عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

جهان‌تاب خاطرنشان کرد: از رانندگان خواستاریم تا ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

کد خبر 747141

دیگر خبرها

  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا