Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: کاهش ساعت فعالیت اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش ازدحام و تشدید شیوع کرونا شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت:‌در بسیاری از کشور‌های دنیا چندین روز جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفته شده که شامل روز‌های اهدای کتاب، کتاب و کتابخوانی، عاشقان کتاب و هفته کتاب است و گسترش این موضوع باید هر چه بیشتر در کشور ما مورد توجه باشد البته بسیاری از مردم در ایران نیز کتابخوانی برایشان اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه درباره تخلفات انجام گرفته در منطقه ۵ در زمینه قرارداد‌های مشارکتی گفت: این تخلفات مربوط به دوره‌های قبل و عمدتا دهه گذشته بوده و اگر قصوری هم این دوره باشد مربوط به تداوم روند گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه مقصران باید مورد پیگیری قانونی و مجازات قرار گیرند و احقاق حق شهروندان پیگیری شود که ما تذکر‌های لازم را در این زمینه داده‌ایم.

هاشمی درباره روند افزایش پاندمی کرونا گفت: به اذعان مسؤولان بهداشت و درمان کشور آمار فوتی‌ها در حال افزایش است و حتی صحبت از رسیدن آمار فوتی‌های روزانه به عدد هزار شده و این در حالی بوده که محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا تأثیر جدی در کاهش تردد‌ها و رفتار مردم ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش فعالیت اصناف و ساعت تردد وسایل حمل و نقل عمومی ازدحام جمعیت ایجاد شده که تشدید شیوع کرونا را به همراه داشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت نه تنها به پیشنهاد شورا بلکه به تأیید مجمع نمایندگان تهران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی استانداری رسیده و بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام گرفته است مسیر‌ها مشخص و طی شده و در حال حاضر از رئیس‌جمهور توقع اجرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مترو اتوبوس شیوع کرونا ویروس کرونا رئیس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا