Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ورزش بدمینتون در کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هم اکنون این رشته ورزشی در شهرستان‌های استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه بدمینتون رشته‌ای است که گرایش به سمت و سوی همگانی شدن دارد، سازماندهی ورزشکاران این رشته مشکل است اظهارکرد: از بعد قهرمانی تاکنون تعداد ۴۰۰ نفر در استان سازماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گران‌بودن قیمت وسایل مورد نیاز بدمینتون را بزرگترین چالش این رشته ورزشی دانست و افزود: فردی که در بدمینتون حرفه‌ای شد نیازمند وسایل خوب است.

زنگنه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه‌های عمرانی هر استان به حوزه ورزش اختصاص می‌یابد گفت: مسولان در عمل حمایت چندانی از ورزش نمی‌کنند.

وی امکانات سخت‌افزاری این رشته ورزشی را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: هم اکنون خانه بدمینتون در استان دایر است.

رییس هیات بدمینتون کردستان یادآورشد: برخلاف سایر رشته‌های ورزشی مانند فوتبال که کم هزینه است، به دلیل بالابودن هزینه‌های جاری این رشته از جمله هزینه‌های توپ و راکت هزینه‌بردار است باید این رشته را مختص خانواده‌های مرفه دانست.

وی با اشاره به اینکه ۶ رشته اصلی و اولویت‌دار به دلیل گرایش سیاسی خاص مورد توجه وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد، افزود: حمایت ورزش و جوانان از بدمینتون بسیار محدود است، در این راستا توسعه ورزش نیازمند توجه ویژه از سوی بخش خصوصی است.زنگنه ادامه داد: امسال کردستان به دلیل کرونا، عدم وجود منابع و نبود اسپانسر و نیز آماده نبودن بازیکن نتوانست در سوپرلیگ شرکت کند.

وی بدمینتون را از بعد قهرمانی ضعیف توصیف کرد و افزود: بدمینتون جزو رشته‌های محدودی است که نمی‌توانیم در آسیا مقام آور باشیم، در مقایسه با رشته‌های اولویت‌دار ورزشی توجه چندانی به آن نمی‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه خاستگاه بدمینتون در جهان آسیاست کشورهای مالزی، چین و اندونزی حرف اول را در آسیا می‌زنند اظهار کرد: ایران و سایر کشورها نمی‌توانند به پای این کشورها برسند.

وی کشف استعدادهای ورزشی را مرهون برگزاری مسابقات و المپیادها دانست و گفت: اداره ورژش و جوانان در این راستا توانسته نقش مهمی در استعدادیابی داشته باشد.

رییس هیات بدمینتون کردستان تعامل و ارتباط با آموزش‌و پرورش را با هیات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آموزش‌و پرورش در چند سال اخیر با برگزاری مسابقات نقش مهمی در برنامه استعدادیابی داشته است.

زنگنه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ورزشکاران کردستانی در سوپرلیگ و دسته لیگ یک و لیگ برتر حضور داشتند گفت: در سال ۹۷ کردستان در سوپرلیگ گروه دوم کشوری موفق به کسب مقام چهارم شد.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر مربی در توسعه ورزش افزود: در سال‌های گذشته دیواندره به دلیل وجود مربی و منابع مالی قطب بدمینتون استان محسوب می‌شد، بازیکنان توانستند به اردوهای تیم ملی راه یابند اما در ۲ سال اخیر روبه افول رفته است.

رییس هیات بدمینتون کردستان کمبود منابع مالی را مهم‌ترین مشکلات شهرستان‌ها بیان کرد و اظهارکرد: نبود سالن مناسب یکی از مشکلات دیواندره است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سابقه ورزش بدمینتون در کردستان به سال۶۱ برمی‌گردد، رشته زیبای بدمینتون از کشور هندوستان آغاز شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: بدمینتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم

حسن رضانیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدیریت ارشد استان همدان حامی برگزاری رویدادهای ورزشی است، اظهار کرد: اعتقاد داریم همدان به خوبی ظرفیت برگزاری مسابقات بین‌المللی، آسیایی و ملی را دارد.

وی افزود: در رشته‌های انفرادی نظیر کاراته، بوکس، کشتی، تکواندو و سایر رشته‌ها با فراهم بودن زیرساخت‌های ورزشی و نیروی متخصص پای کار می‌توانیم میزبان بزرگترین رویدادهای ورزشی باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه تردید نداریم ورزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت جامعه می‌شود، گفت: فعلاً در رنج سنی جوان قرار داریم و در پنجره باز جوانی هستیم و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

رضانیا خاطرنشان کرد: جامعه‌ای سالم خواهد بود که ورزش در آن جزو اولویت‌ها باشد.

وی با اشاره به رشد زیرساخت‌های ورزشی بیان کرد: در نشستی که با ریاست فدراسیون کاراته کشور داشتیم این قول را دادیم که انشاالله با حمایت‌های مقام عالی وزارت بستر کمپ‌های بین‌المللی رشته کاراته را در استان فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: به حق با حضور دکتر وفایی در رأس کاراته استان همدان شاهد شکوفایی در این رشته ورزشی بوده‌ایم.

کد خبر 6080456

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود