Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@01:45:37 GMT

مواد غذایی مفید برای پیشگیری از سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۷۰۲

سرطان پستان از جمله شایع‌ترین انواع سرطان‌ها در زنان بوده و امروزه درمان آن امکانپذیر است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ با وجود درمان پذیر بودن سرطان پستان، اما این بیماری اغلب در مرحله پیشرفته شناسایی می‌شود که در این مرحله درمان آن سخت می‌شود. بنابراین، این نکته مهم است که زنان از علائم این سرطان آگاه باشند و بتوانند به موقع آن را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی انواع مواد غذایی، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که مصرف آن‌ها مانع از رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود.

در این مقاله به برخی از این مواد غذایی مفید اشاره شده است:

سبزیجات دارای برگ‌های سبز

مصرف سبزیجات دارای برگ‌های سبز برای سلامتی مفید است، زیرا این نوع از خوراکی‌ها حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین این سبزیجات سبزرنگ حاوی ترکیب خاصی موسوم به سولفورافان هستند که خاصیت ضد سرطانی دارد. این عوامل مانع از رشد تومور در بدن می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

چای سبز

مهمترین ترکیب موجود در چای سبز تیامین است که به حفظ روحیه و آرام شدن کمک می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز خطر ابتلا به سرطان را در بدن کاهش می‌دهد. در عین حال ترکیب موجود در چای سبز موسوم به EGCG در رفع سرطان پستان شناخته شده است.

سیر و پیاز

پیاز و سیر هر دو آنتی اکسیدان قوی دارند و هر دو دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. همچنین سیر و پیاز از جمله خوراکی‌های سالم به حساب می‌آیند، زیرا دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند بدن را در برابر صد‌ها بیماری حفظ کند.

قارچ

مصرف قارچ برای زنان بویژه برای پیشگیری از سرطان پستان بسیار مفید است. همچنین این خوراکی رشد تومور‌های سرطانی را متوقف می‌کند. قارچ حاوی عنصر خاصی است که آنزیم‌های استروژن سنتاز را مهار می‌کند. این آنزیم‌ها در کمک به رشد تومور نقش دارند.

گردو

مصرف گردو نیز برای سلامت زنان مفید است. از یک سو، گردو به دلیل داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر در کاهش خطر سرطان نیز موثر است. علاوه بر این، مصرف گردو باعث کاهش کلسترول می‌شود. این ماده حاوی یک عنصر خاص به نام سیتوسترول است که از رشد سرطان و تومور جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان سینه سرطان پستان پیشگیری از سرطان سینه سرطان پستان چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید

آفتاب‌‌نیوز :

غذا‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی ید کمتری هستند. ید به عنوان ماده‌ای که در تولید هورمون‌های تیروئید نقش اساسی دارد، شناخته می‌شود.

کمبود ید می‌تواند تولید هورمون‌های تیروئید را کاهش دهد. نمک بدون ید، سفیده تخم مرغ، قهوه، چای، انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل شیرین یا کم نمک، نون‌هایی که با نمک بدون ید تهیه می‌شوند، جو دوسر، انواع ادویه‌ها، سیب زمینی و عسل از خوراکی‌هایی هستند که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید مفید خواهند بود.

همچنین مصرف مقادیر متوسط از پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن‌های گیاهی مفید حاوی امگا ۳ برای سلامتی بیماران تیروئیدی بسیار مفید خواهد بود.

مصرف کدام مواد معدنی برای کنترل بیماری تیروئید پر کار مفید است؟

به طور کلی مصرف عناصر خوراکی سلنیوم، روی، آهن، کلسیم و ویتامین D و انواع آنتی اکسیدان‌ها برای این بیماری مفید هستند. برخی خوراکی‌های غنی شده از سلنیوم، روی، آهن و ویتامین D را می‌توانید در فروشگاه‌ها مشاهده نمایید. همچنین مصرف لبنیات نیز برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مفید خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟