Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در استان قزوین 94 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که 51 درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اصغر گونجی روز یکشنبه در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با ارائه گزارشی از مقاوم سازی روستاهای استان اظهارداشت: در استان قزوین 844 روستا داریم که 694 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است و جمعیت ساکن دربخش روستایی هم به 317 هزار نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تاکنون طرح هادی در 410 روستای استان اجرا شده که برای آن154 میلیارد تومان هزینه شده است.

گونجی گفت:  امسال هم طرح هادی در  91 روستا در دست اجراست که برای آن 24 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

گونجی یادآورشد: همچنین تهیه و مطالعه طرح هادی در 680 روستا انجام شده که این کار بیش از یک میلیارد و 360 میلیون تومان هزینه داشته است.

بازنگری در 398 طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: همچنین بازنگری در طرح هادی روستایی 398 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 950 میلیون تومان به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: امسال هم با اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان، مطالعه طرح هادی 108 روستا در دست اقدام است. 

روکش آسفالت معابر 242 روستا

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: با توزیع یک میلیون و 500 هزار مترمربع آسفالت معابر 242 روستای استان انجام شده است.

گونجی در خصوص سند دار شدن مسکن روستایی هم اظهارداشت: در حال حاضر واحدهای مسکونی 343 روستای استان سند دار شده اند و در این مناطق بیش از 58 هزار جلد سند رسمی صادر شده است.

وی افزود: در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز تاکنون 6 هزار و 580 جلد سند مسکن روستایی صادر شده که این میزان به میانگین بالای 80 درصد رسیده است.

مقاوم سازی 51 درصد خانه های روستایی استان

گونجی در ادامه از نوسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی هم خبر داد و گفت: در استان قزوین 94 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که 51 درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: سالانه قادریم 2 تا 3 هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی کنیم که در صورت تامین اعتبار این کار در یک دهه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اظهارداشت: میانگین مقاوم سازی خانه های روستایی در کشور 44 درصد و در استان 51 درصد است که این موفقیت با تلاش مجموعه همکاران بنیاد و استقبال مردم محقق شده است.

گونجی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر تاکنون 1400 نفر ثبت نام کرده اند که 780 نفر واجد شرایط شناخته شده و 185 نفر نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده اند.

وی گفت: در ساخت مسکن شهری تاکنون 382 واحد مسکونی احداث و تحویل متقاضیان شده و 469 واحد در دست ساخت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین خانه های روستایی واحد مسکونی مقاوم سازی طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این بسته خبری چند خبر کوتاه از شهرستانهای آذربایجان غربی مرور می شود.

 

ارومیه – نجات کوهنوردان

کوهنوردان مصدوم شده در دره جرمی ارومیه نجات یافتند. شامگاه روز جمعه ۳۱ فروردین بر اثر سقوط از ارتفاع دو ‎کوهنورد در ارتفاعات دره جرمی و مصدومیت یک نفر ،نیروهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام و فرد مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.

 نوشین شهر- پیگیری مصوبات سفر استاندار

در جلسه پیگیری و بررسی مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به بخش نازلو ، ساخت  بیمارستان ، اجرای طرح های فاضلاب و  کنار گذر خروجی نوشین شهر بعنوان مهمترین مصوبات  این سفر اعلام شد که تاکنون اجرایی نشده اند.

خوی- مقاوم سازی مسکن روستایی

به گفته فرماندار خوی از مجموع 29 هزار واحد مسکونی کم دوام در مناطق روستایی بیش از 15 هزار واحد با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شده است

علی نژاد افزود: امسال هم مقاوم سازی بیش از1 هزار و 200 واحد در دستور کار قرار گرفته است .

سلماس- غباروبی مزار شهدا

در حمایت از پاسخ موشکی اخیر سپاه  ، مزار شهدای شهرستان سلماس با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان عطرافشانی و غباروبی شد.

خوی- یادواره شهدا

سرهنگ واحدی فرمانده تیپ 264 شهید عبدی  ارتش در مراسم گرامیداشت 48 هزار شهید ارتش  که در خوی برگزار شد گفت: نیروهای مسلح با وحدت و یکدلی آماده دفاع از حریم و منافع ایران اسلامی و پاسخگویی به  دشمنان هستند .

چهاربرج-یادواره شهدا

و یاد و خاطره ۶۶ شهید شهرستان چهاربرج گرامی داشته شد.

 

 

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران