Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:01:00 GMT

جهانگرد هلندی: دلتنگ دیوارهای گلین یزد هستم!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۹۷۵۹

جهانگرد هلندی: دلتنگ دیوارهای گلین یزد هستم!

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، چند سالی است که بیشتر از گذشته این شهر میراث جهانی به دلیل برخورداری از جاذبه های مختلف به یکی از شهرهای مقصد گردشگران خارجی تبدیل شده، چراکه یزد نیز مثل ونیز در ایتالیا، آمستردام در هلند و پاریس در فرانسه، جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارد و مانند آن را هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر یزد در پهنه‌ای از کویر جای گرفته و کویرنشینان با تنها داشته خود در این خطه یعنی آب و خاک شهری رویایی ساختند.

شهر تاریخی یزد که سه سال از ثبت آن در فهرست میراث جهانی یونسکو می‌گذرد، علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد و تا قبل از شیوع ویروس کرونا، میزبان علاقمندان زیادی از نقاط مختلف جهان بوده است.

"سوین"  یکی از جهانگرد هلندی است که به کشورهای زیادی سفر کرده اما علاقه زیادی به شهرهای ایران به خصوص شهر یزد دارد، این موضوع را می‌توان از تصاویری که در صفحات مجازیش به اشتراک گذاشته است، فهمید!

این جهانگرد هلندی به خبرنگار فارس در یزد می‌گوید: شهر یزد به خصوص مرکز قدیمی و تاریخی آن با دیوارهای گلینِ کوچه‌های باریکش جلوه خاصی به شهر می‌بخشد، شهری زیبا و رویایی که نمونه آن را در کشورهای دیگر ندیده بودم.

سوین که معماری مساجد یزد و گنبدهایش نظرش را جلب کرده است، می‌افزاید: کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ مسجد جامع با نقوش منحصر به فرد، چشم هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند و محال است گردشگری به این مکان بیاید و با این نقوش زیبا عکس نداشته باشد.

وی از مهمان نوازی مردم خون گرم یزد می‌گوید و می‌افزاید: ایران با فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی خود کشوری زیبا است که هر نقطه از آن پر از بناهای تاریخی و دیدنی است و هرکدام حرفی برای گفتن دارند.

این جهانگرد هلندی در ادامه غذاهای ایران را از دیگر جاذبه‌های این کشور می‌داند و  می‌گوید: حدود یک سالی است که مهمانی ناخوانده به جان گردشگران و صنعت گردشگری در تمام شهرهای جهان افتاده و این صنعت را رو به نابودی کشانده است.

سوین در ادامه صحبت هایش با بیان این‌که یزد مقصد گردشگری خوبی برای جهانگردهاست، می‌گوید: این روزها که کرونا فرصت سفر را از ما گرفته بسیار دلتنگ حال و هوای شهر یزد و کوچه پس کوچه‌های گلین آن هستم.

وی در خصوص توقف صنعت گردشگری در هلند می‌افزاید: وضعیت کرونا در در کشور ما هم خوب نیست و هیچ گردشگری وجود ندارد، اما پس از شکست کرونا و آغاز سفرها به ایران باز خواهم گشت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد هلند ایتالیا جهان گردشگری میراث فرهنگی جهانگرد هلندی شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان لیورپول پشت جانشین کلوپ درآمد

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ 4 ماه پیش رسما اعلام کرد که از لیورپول خواهد رفت. او بعد از 9 سال گفت خسته شده و می خواهد یک سال دور از مربیگری باشد. کسی که لیورپول را متحول کرد و به همه جام های مهم رساند، از فصل بعد دیگر روی نیمکت این تیم نخواهد بود و از هفته ها پیش تلاش مدیران برای پیدا کردن بهترین جانشین برای او شروع شده است.

ابتدا صحبت از گزینه هایی چون ژابی و دی زربی بود ولی حالا به نظر می رسد آرنه اسلوت شانس اول نشستن روی نیمکت قرمزها در فصل آینده است و مذاکراتی جدی بین طرفین شروع شده است. مربی هلندی باشگاه فاینورد که در دو سال اخیر توانسته این تیم را قهرمان لیگ و جام حذفی کند.

واکنش‌ها به این تصمیم مدیران لیورپول متفاوت بوده ولی فن دایک، کاپیتان قرمزها، از اسلوت حمایت کرد: «آرنه اسلوت در حال حاضر یکی از بهترین مربیان هلندی است با سبک بازی تیم هایش و فلسفه ای که دارد، او می تواند مربی خوبی برای لیورپول باشد. اما طبق چیزی که خوانده ام و شنیده ام، هنوز چیزی قطعی نشده است و خواهیم دید. ما در فصل آینده روی آن تمرکز خواهیم کرد، هنوز خیلی فاصله داریم.»

دیگر خبرها

  • پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی
  • اطمینان لایپزیش؛ ژاوی سیمونز یک فصل دیگر هم می‌‎ماند
  • کاپیتان لیورپول پشت جانشین کلوپ درآمد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بارسلونا مصمم به فروش دیونگ
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند