Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:17:19 GMT

۷۰ تخلف صنفی در ارتباط با کرونا در استان سمنان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۰۰۵۱

۷۰ تخلف صنفی در ارتباط با کرونا در استان سمنان ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات صمت استان سمنان با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر اصناف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده است، بیان کرد: بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به‌منظور رعایت محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها چهار هزار و ۶۰۰ مورد تذکر کتبی داده شده است، ابراز کرد: ثبت ۷۰ فقره تخلف صنفی از ابتدای شیوع ویروس کرونا از جمله دیگر دستاوردهای طرح‌های نظارتی بر اصناف استان سمنان است.

راه اندازی اکیپ‌های بازرسی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بازرس‌ها در قالب ۳۰ اکیپ بازرسی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان انجام داده‌اند، گفت: هدف از انجام این بازرسی‌ها را بررسی اجرای محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان است.

یحیای با بیان اینکه این بازرسی‌ها همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای پزشکی و بهداشتی را دنبال می‌کند، بیان کرد: تخلفات صورت گرفته در اصناف استان عمدتاً گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر ۸۶۰ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده تمامی متخلفان برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، ابراز کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود ۶۴۰ واحد صنفی در سطح استان برای انجام تخلفات صنفی پلمپ شده است.

کد خبر 5071865

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان نظارت بر بازار ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر بارش باران کرمانشاه محدودیت های کرونایی هفته کتاب شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان

سید عماد شاهرخی در حاشیۀ برگزاری طرح تشدید بازرسی‌ها در بازار کالا‌های اساسی لرستان، گفت: ۵۰ تیم بازرسی نظارت بر بازار کالا‌های اساسی را در این استان به‌عهده دارند.

او با اشاره به انجام ۸۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی لرستان در سال گذشته، اضافه کرد: این بازرسی‌ها به تشکیل شش هزار پرونده منجر شده‌است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام جریمۀ ۲۷۰ میلیارد تومانی برای واحد‌های صنفی متخلّف در این استان، متذّکر شد: فروشندگان درج قیمت و قیمت مصوّب روی کالا‌های اساسی را رعایت کنند.

او با تأکید به انجام ۹ هزار و ۴۰۰ بازرسی از بازار کالا‌های اساسی طی دو ماه اخیر، بیان کرد: ۹۰۰ پرونده برای عدم رعایت قانون در واحد‌های صنفی تشکیل شده‌است.

شاهرخی یادآور شد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی وابسته به دام، طیور و آبزیان از امروز توسط ۵۰ تیم بازرسی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام داد: مردم در تماس با سامانۀ ۱۲۴ هرگونه تخلف در حوزۀ کالا‌های اساسی را اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازرسی از نانوایی های سمنان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • تشکیل ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان
  • ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان تشکیل شد