Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@11:31:39 GMT

برگزاری حراج بدون مجوز، تخلف محسوب می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۲۴۶

برگزاری حراج بدون مجوز، تخلف محسوب می شود

به گزارش افکارنیوز، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه زنده شبکه خبر از برخورد با واحد صنفی حاشیه ساز در فضای مجازی خبر داد و گفت: برگزاری حراج در هر فصل و هر زمانی، طبق فصل هشتم قانون نظام صنفی، نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه مربوط دارد.
وی افزود: دلایل برگزاری حراج باید برای اتحادیه مشخص باشد و اتحادیه بر واقعی بودن آن نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوده فراهانی درباره برگزاری حراج کیف و کفش توسط یکی از واحد‌های صنفی در فیلمی که در فضای مجازی حاشیه ساز شده بود، بیان کرد: متاسفانه این واحد صنفی بدون مجوز گرفتن و حتی بدون دریافت پروانه کسب، دست به انجام چنین کاری زده است.
وی ادامه داد: ما هم به محض این که متوجه شدیم، بازرسانمان به همراه عوامل نیروی انتظامی در محل حضور یافتند و تذکرات لازم را دادند، اما چون به تذکرات توجهی نکردند، همان دیروز این واحد صنفی پلمب شد.

نوده فراهانی درباره میزان نظارت‌های اتاق اصناف در بازه زمانی شیوع بیماری کرونا گفت: ما هم به دلیل نظارت‌هایی که از قبل داشتیم و هم به دلیل دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، در حدی که توان داریم بازرسی‌ها را انجام می‌دهیم، اما این بازرسی‌ها تشدید شده است. تخلف ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در دوران کرونا رئیس اتاق اصناف تهران درباره آمار و ارقام مربوط به میزان بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده از زمان تشدید محدودیت‌های کرونایی جدید که از ۲۲ آبان ماه شروع شد، اظهار کرد: یک آمار کلی این است که در چندماه گذشته، حدود ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی انجام شده که ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را به دلیل عمل نکردن به ضوابط قانون نظام صنفی متخلف تشخیص دادیم و به سازمان تعزیرات معرفی کردیم. جریمه ۳۰ واحد صنفی بعد از اعمال محدودیت های جدید در تهران وی افزود: طی چند روز گذشته که قرار بود از ساعت ۱۸ بعد محدودیت‌هایی اعمال شود، بالغ بر ۴۰۰ واحد متخلف  تذکر دریافت کردند که از این تعداد، حدود ۳۰ واحد صنفی مشمول پرداخت جریمه شدند، در صورت تکرار این امر دیگر جریمه نقدی در انتظار آن ها نخواهد بود.

نوده فراهانی درباره استفاده از روش‌های نوین بازرسی مانند نظارت بر فضای مجازی بیان کرد: همین یک واحد بود که متوجه نشدیم و خیلی از تخلفات واحد‌های صنفی را قبل از انجام، جلوگیری می‌کنیم؛ این آقایان خودشان از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاع دارند منتهی یک کسی شب می‌خوابد و صبح بیدار می‌شود، تصمیم می‌گیرد این کار را انجام بدهد و وقتی ما متوجه می‌شویم برخورد می‌کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به این که بازرس قرار دادن برای هر واحد صنفی عملا امکان پذیر نیست، گفت: تمام مردم باید توجه داشته باشند که خودشان برای مبارزه با کرونا پیشتاز باشند و هرکس باید برای خدمت به رفاه حال و جان خود و جامعه به این دستورالعمل‌ها عمل کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فضای مجازی نوده فراهانی اتاق اصناف جریمه نقدی تعزیرات جریمه نقدی اتاق اصناف نوده فراهانی نوده فراهانی برگزاری حراج واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کل بازرسی‌ها در این مدت ۸۷۰ هزار و ۸۹ مورد بوده که ۶۳۶ هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا انجام شده و ۸۵۵ هزار و ۴۶۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است.

بنا بر اعلام این مرکز در این مدت ۴۴۷ هزار و ۹۴۷ مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی انجام شده و تعداد بازرسی بین راهی ۲۱ هزار و ۶۱۱ مورد، بازرسی از اماکن عمومی ۲۳۳ هزار و ۲۹۱ مورد، تعداد اخطار کتبی صادره ۸۹ هزار و ۷۹۰ مورد، معرفی به مراجع قضایی ۱۱ هزار ۵۴۴ مورد و پلمب مراکز متخلف ۲۷۳۹ مورد بوده است.

دیگر خبرها

  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان