Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرداد بابایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون افزایش  رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده تا به لحاظ بستری بیماران و ترخیص از بیمارستان‌ها  یک روند ثابت در استان به وجود بیاید که برابری ترخیص ها و بستری‌ها می‌تواند امید بخش باشد.اگر این روند به همین شرایط  ادامه یابد و مردم محدودیت‌ها را رعایت کنند، می‌توان امیدوار بود که تاثیر گذار بوده و به روند نزولی در شیوع بیماری برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر محدودیت‌ها به خوبی رعایت نشود احتمال ابتلا و شیوع بیماری بیشتر خواهد شد و در نتیجه روند سعودی بیماری مانند موج سوم بالا خواهد رفت.

این مسوول با اشاره به اینکه روند ثابت در بستری شدگان و کاهش مرگ و میرها نشان از رعایت پروتکل‌ها توسط مردم دارد ،‌خاطرنشان کرد:‌ اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همین منوال پیش رود به  احتمال تا ۲ هفته آینده شاهد کاهش بستری‌ها در استان البرز خواهیم بود.

بابایی تاکید کرد که وقتی آمارهای بستری و ابتلا به کرونا را می بینیم نشان دهنده این است که یک اتفاق مثبت از سوی مردم رخ داده است.

استان البرز از حدود ۲ ماه پیش وارد موج سوم کرونا شده و وضعیت این استان اضطراری اعلام شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود  ۲۴ هزار نفر در بیمارستان البرز بستری شده که نزدیک به ۲۱ هزارو ۵۰۰ نفر بهبود یافته و حدود ۲ هزار نفر جان باخته اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد