Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@11:39:27 GMT

برداشت ۳۰ درصد پرتقال‌های مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۸۷۸

برداشت ۳۰ درصد پرتقال‌های مازندران

حسن ملایی معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۳۰ درصد پرتقال‌های مازندران تاکنون برداشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال در ۸۸ هزار هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شود.

او افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال روی درخت اکنون ۶ تا ۷ هزار تومان است و صادرات این محصول از ۱۵ آبان شروع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پایان برداشت نارنگی پیش رس در مازندران

ملایی گفت: مازندران با داشتن ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و تامین نیمی از مرکبات کشور، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.

او افزود: حدود ۳۰ رقم از انواع مرکبات در مازندران کشت می‌شود که حدود ۸ رقم به صورت تجاری پرورش داده می‌شوند.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بیشترین برداشت مرکبات در شهرستان ساری است و پس از آن شهرستان‌های میاندورود، نکا، قائم شهر و بابل بیشترین برداشت مرکبات را دارند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت مرکبات صادرات مرکبات پرتقال های مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازار‌های مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید این محصول با ارزش است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم  با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران