Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی امروز بعد از یک هفته وقفه، بار دیگر آغاز شد و در این نشست یکی از نمایندگان از اعتصاب غذایش پرده برداشت و دیگری افزایش قیمت پراید را همچون بال ‌درآوردن خودرو توصیف کرد که تا سه‌، چهار سال پیش ارزان‌ترین محصول در میان مشابهان خود بود.

به گزارش تابناک، نشست امروز مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه تشکیل شد؛ در ابتدای جلسه علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم، گزارش این کمیسیون درباره مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد:« صنعت مهم و راهبردی دامپروری کشور با تراکنش مالی سالیانه بالغ بر حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان با چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات جدی مواجه بوده و با کمبود مواد اولیه روبه‌رو است. طبق بررسی های صورت گرفته حدود ۹۰ درصد نهاده های دامی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌ شود که کشور سالانه به حدود ۹ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سویا و ۵/۵ میلیون تن جو نیاز دارد به همین دلیل عدم تامین به موقع این نهاده ها منجر به کاهش میزان تولید فرآورده های دام، طیور و آبزیان شده و زیان گسترده و جبران ناپذیر بر پیکره این صنعت و مصرف کنندگان وارد می کند.»

خضریان از اعمال نظر سلیقه و رانت در روند تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی سخن گفت که نتیجه آن هدررفت ارز دولتی و ایجاد بازار سیاه است، وضعیتی که باعث شده برخی از واردکنندگان حدود ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا را در سامانه بازارگاه عرضه نکرده و در بازار آزاد با نرخ چندین برابر به فروش رسانند ، با این کار چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان در جیب این واردکنندگان رفته است.

او همچنین به کاهش ذخایر استراتژیک نهاده های دامی به دلیل نبود نظارت بر عملکرد وزارتخانه های مرتبط و بانک مرکزی اشاره کرد که باعث شده ذخیره سویا در شهریور ماه به به میزان ۶۹ هزار تن و ذرت به ۲۳۰ هزار تن کاهش یابد.مشکلی که برای رفع آن باید دولت این ذخایر را در کوتاه ترین زمان ممکن ترمیم کرده و در پایان سال ۹۹ حداقل به میزان مقرر ذخایر برساند.در نهایت خضریان گفت که مستندات این گزارش به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات جهت رسیدگی و اعمال مجازات‌های قانونی ارسال خواهد شد.باید پرونده های قضایی با محوریت دادستانی کل کشور برای عرضه خارج از شبکه نهاده های دامی و تخلفات ارزی تشکیل شود.

بعد از قرائت گزارش، محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه خواستار همکاری دولت با مجلس جهت رسیدگی به مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی شد و علیرضا سلیمی عضوهیات رییسه پارلمان آن را دارای ابهام توصیف کرد.

همچنین نمایندگان موافقت کردند طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰ (اصلاح ساختار بودجه) با اولویت مورد بررسی قرار گیرند چون به گفته محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه، باید در بودجه جهت‌گیری‌های اصلی نظام نشان داده شود و این مهم با اصلاح ساختار بودجه میسر خواهد شد.او این توضیح را هم داد که اصلاحات صورت گرفته با هماهنگی دولت و سازمان برنامه بوده است.

در این نشست نمایندگان مجلس ایرادت شورای نگهبان در طرح اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را رفع کرده و ناظران در هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ، کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای، شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، شورای راهبردی و دادرسی الکترونیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را انتخاب کردند.

همچنین وکلای ملت در فرصت بیان نطق و تذکرات به طرح مشکلات مردم پرداختند. مصطفی رضا حسینی نماینده شهربابک این گونه از وضعیت اقتصادی انتقاد کرد که « مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد و دستور خدا، قرآن و دین در آن نادیده گرفته شد. بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همان پول به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تاخیر و جریمه اخذ کردند در نتیجه هم اقتصاد خراب شد و هم اسلام بدنام.» او در پایان نطق خود از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کاری‌اش در طبقه ششم مجلس سخن گفت و دلیل این کار را حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان بیان کرد.

صدیف بدری نماینده اردبیل هم با یادآوری افزایش سه برابری قیمت بنزین با توجیه توزیع درآمد بین اقشار کم درآمد گفت:« در یک سال گذشته اقشار کم درآمد زیر فشار اقتصادی بی سابقه دست و پا می زنند و طبقه متوسط در سراشیبی سقوط به طبقات پایین است. تورم به 40 درصد رسید و پراید بال درآورد و از مرز 100 میلیون تومان هم عبور کرد.»

در پایان جلسه نیز علی نیکزاد نایب رییس مجلس گفت که بنا بر تصمیم هیات رییسه پارلمان از روز سه شنبه( 27 آبان) جلسات علنی ساعت 7:45 تشکیل خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی ایمن الظواهری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 احمد دادبین جواد اژه ای جلسات مجلس اعتصاب یک نماینده داود فیرحی ایمن الظواهری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 احمد دادبین جواد اژه ای نهاده های دامی نهاده ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون

 جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت:  در راستای آغاز برداشت محصولات پاییزه از ۲۵ فروردین ماه از سطح ۲۲ هزار  هکتار گندم، هزار هکتار کلزا و  هزار و ۵۰۰ هکتار جو پیش بینی می‌شود ۴۳۰۰۰ تن محصول گندم، هزار و ۵۰۰ تن کلزا و سه هزار  تن جو در شهرستان برداشت گردد.

او افزود: در راستای تامین نهاده‌های کشاورزی یارانه‌ای با تلاش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، نهاده‌های تخصیصی شامل کود و بذر بصورت کامل تامین و بین کشاورزان توزیع گردید.

مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت: برداشت در شهرستان تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد که در این مدت چهار اکیپ توسط کارشناسان مراکز و مسئولین ستادی بر عملیات برداشت بطور مستمر نظارت خواهند داشت و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت حدود ۹۰ دستگاه کمباین مهاجر جهت برداشت وارد شهرستان گردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد