Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:40:02 GMT

جشنواره « شهر خوب برای بچه های خوب» در یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۳۶۹

جشنواره « شهر خوب برای بچه های خوب» در یزد آغاز شد

جمال‌الدین عزیزی روز یکشنبه در گفت وگوی آنلاین با خبرنگاران با اشاره به روز جهانی کودک افزود: جشنواره یادشده شامل بخش‌های مسابقات انشا، نقاشی، سلفی، خلاقیت‌های مهارتی، کتاب و کتابخوانی، وبینارهای تخصصی و برنامه‌های تفریحی برای کودکان و نوجوانان است. 

وی اظهار داشت :برنامه‌های جشنواره هر شب از ساعت ۱۸ بر بستر صفحات یزد فرهنگ (@yazdfarhang) و شهرداری یزد (yazdshahr@) در اینستاگرام به صورت زنده پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی ادامه داد :بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که وزارت کشور با یونیسف منعقد کرده است در رابطه با دستیابی شهرها به برند شهر دوستدار کودک، یزد نیز مانند شهرهای مختلف برنامه‌ها و اقدامات خوبی را  انجام داده  است و در قالب یک طرح جامع به وزارت کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری یزد به عنوان یکی از ۱۲ شهر نمونه آزمایشی (پایلوت )دوستدار کودک انتخاب شد گفت: در این زمینه اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی شهرداری تشکیل شد و طرح هایی در این زمینه برنامه‌ریزی و تدوین شد که برخی از آنها در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع کرونا موجب شد که برنامه‌ها به صورتی که مد نظر بود انجام نشود با این حال هدف، ایجاد شهری دوستدار کودک است که عدالت در برخورداری امکانات شهری در این زمینه مورد تاکید است به گونه‌ای که کودکان فارغ از نژاد، جنسیت، نوع زندگی و غیره در یک شهر سالم و پایدار از امکانات موجود در شهر استفاده کنند و از استعدادهای آنها نیز بهره ببریم.

عزیزی گفت: برنامه‌های هفته کودک در حال حاضر در فضای مجازی در حال اجراست  البته این دغدغه ما هم هست که ممکن است همه کودکان شهر به فضای مجازی به صورت مستمر دسترسی نداشته باشند.  

شهردار یزد افزود: تمامی  سازمان‌ها و مناطق شهرداری یزد باید در برنامه‌های خود  الزام شهر دوستدار کودک را در نظر بگیرند و این برنامه‌ها پس از تصویب به اطلاع عموم برسد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( یکشنبه) گفت: با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر  در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۵ آبان ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۴ نفر( حدود ۲۰ درصد) نیاز به بستری در  بیمارسیتان ها داشتد و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنجهزار و ۶۶۶ بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در ۲۷  استان کشور قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

برچسب‌ها یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اخبار کنکور دوستدار کودک ۱۹ در کشور برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند پژواک رادیو، اسامی 6 نامزد دریافت جایزه بخش مستندنگاری توسط کمیته داوران معرفی شد.

بخش مستندنگاری که از ابداعات جشنواره پژواک به حساب می آید به متون و پژوهش های مرتبط با تولید برنامه مستند اختصاص دارد. داورای این بخش از جشنواره را شاهید مظفری رییس مرکز طرح و برنامه و بودجه محسن شاکری نژاد رییس مرکز تحقیقات سازمان، حسین نعمتی، مهدی میرمظاهری و گیتی کاوه هر سه پژوهشگر رسانه بر عهده داشتند.

اسامی آثار نامزد دریافت جایزه به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است. 

 

دیگر خبرها

  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • عکس/واکنش ملیکا زارعی به حمله دیشب ایران به اراضی اشغالی
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند