Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضا قلیزاده عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار استان اردبیل با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا در کتابخانه های عمومی کشور، تمامی فعالیت‌ها و خدمات برای اعضای کتابخانه ها به صورت مجازی ارائه شد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و ادبی در ۶۳ کتابخانه عمومی از زمان شیوع کرونا در استان اردبیل خبر داد و افزود: این برنامه‌ها شامل نشست‌های مجازی کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب، مسابقات نقاشی و قصه گویی، مقتل خوانی، محافل ادبی و نمایشگاه مجازی کتاب بوده که در قالب تولید محتوای فرهنگی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی قابل عرضه و توزیع است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل همچنین از راه اندازی محفل ادبی شمس عطار اردبیلی نیز خبر داد و افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا و با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان و شاعران نامی استان اولین محفل ادبی و فرهنگی در فضای مجازی شکل گرفت و امیدواریم علاوه بر افزایش این محافل ادبی در شهرستان‌های استان اردبیل شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان علاقمند در این زمینه باشیم

برپایی پویش هر خانه یک کتابخانه در استان اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر شیوع ویروس کرونا نباید مانع گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه شود، گفت: در همین راستا به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی پویش «هر خانه یک کتابخانه» در استان اردبیل ایجاد شده که در این طرح در مناطق محروم، کانون فرهنگی مساجد و روستاهای دور افتاده استان به صورت رایگان کتاب توزیع خواهد شد

عبدالله بحرالعلومی افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی همچنین مسابقه کتابخوانی و نقاشی با موضوع «گذران ایام فراغت» در ایام کرونا برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مسابقات شرکت کنند.

وی از برگزاری ۱۳ نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد: تمام اقشار می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه‌ها که با رعایت تمامی موازین بهداشتی و پروتکل‌ها در حال برگزاری است، کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

در پایان این جلسه به صورت مجازی از ۶ کتابدار نمونه استانی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5072298

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل کتابخانه های عمومی اردبیل کتابخانه هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه بارش باران محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته کتاب شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی کتاب و کتابخوانی هفته کتاب و کتاب استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز