Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:08:55 GMT

مبادا در زندان فسادی رخ دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۵۱۹

مبادا در زندان فسادی رخ دهد

به گزارش ایرنا از سازمان زندان‌ها، محمد مهدی حاج محمدی روز دوشنبه در نشست سراسری با مدیران حفاظت و اطلاعات زندان های سراسر کشور که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات افزود: در موقعیت های خطیر که قرار می گیرید اگر خدای ناکرده جدیت نداشته باشید و یا سهل انگاری کنید یا به هر دلیلی کوتاهی کنید نه تنها خودتان، بلکه مجموعه ای را با آسیب و چالش مواجه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج محمدی با اشاره به ماموریت زندانبانی گفت: امروز هدف اصلی ما تحقق دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها است و بهترین مربیان برای تحقق این اندیشه، کارکنان زندان ها هستند.

وی ادامه داد: در حوزه حفاظت و اطلاعات نباید دلخوش به آمارهای کمی باشیم بنابراین با تقویت کیفیت فعالیت‌ها باید طوری عمل کنید تا فکر ارتکاب جرم از زندانی سلب و در زندان زنجیره بزهکاری استمرار نداشته باشد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: روزمرگی برای پرسنل حفاظت و اطلاعات، مخرب است؛ از این رو داشتن انگیزه خدمت، قدرت پیش‌بینی و پیشگیری و تحلیل وقایع و ارائه گزارش های کاربردی یک ضرورت محسوب می‌شود.

در جمهوری اسلامی رخوت و سستی معنا ندارد 
در ادامه این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز گفت: زندان به خودی خود مانند یک شهر و یک کشور است که مسئولیت حفاظت و اطلاعات را در ایجاد امنیت واقعی سنگین‌تر می‌کند.

عبداللهی تصریح کرد: در سیمای جمهوری اسلامی رخوت و سستی معنا ندارد و اگر تمایلات نفسانی در کار ورود کند توفیقی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات اظهار داشت: انتظار از مسئولین حفاظت و اطلاعات این است که در زمان مقرر به پیشگیری و پیش بینی از اتفاقات اقدام کنند و طوری عمل کنند که اخبار قبل از وقوع حادثه تحصیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بالاترین جایگاه عزت خود قرار دارد و این بیرق ولایت فقیه است که می توانسته است اقتدار نظام اسلامی و انقلابی ما را در سراسر دنیا به اهتزاز درآورد.

براساس این گزارش در این جلسه؛ مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها نیز ضمن ارائه گزارش نکات مورد نظر را در خصوص صیانت از نیروی انسانی و تامین امنیت پایدار در زندان ها به مسئولان حفاظت و اطلاعات زندان های کشور ارائه کرد.

برچسب‌ها فساد سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فساد سازمان زندان ها قوه قضاییه فساد سازمان زندان ها قوه قضاییه اخبار کنکور حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب وارداتی است!

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی: غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس یازدهم گفت: «معضلی که تحت عنوان «حجاب» مطرح شده، معضلی نیست که از داخل کشور جوشیده باشد. این موضوع که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان چالش یاد می‌کنند، امری وارداتی‌ است. البته کسانی که شناسنامه ایرانی دارند و در داخل ایران فعالیت می‌کنند، حساب‌شان از قاطبه مردم جداست. باید دانست که این عده تلاش کرده‌اند تا معضلی برای کشور فراهم کنند.»

وی افزود: «در این راستا من از ابتدا معتقد بودم که کمبود قانون در این زمینه نداشته‌ایم و نداریم. چنانچه همه ملزم به قانون باشند و قانون را رعایت کنند، پدیده‌ای با عنوان کشف حجاب نخواهیم داشت. اما متأسفانه بعضی‌ها به این موضوع دامن زدند و همانطور که رهبر عزیزمان گفتند، دشمن در این موضوع حساب‌شده وارد عرصه شد تا به‌زعم خودش برای جمهوری اسلامی دردسر و مساله‌ای جدید ایجاد کند. بنابراین حالا که بعضی‌ها چنین تصوری را ادامه می‌دهند، باید به‌ درستی دانست که در این زمینه هم اقدام شده و هم قانون وجود دارد.»

وی تأکید کرد: «با توافق ۳ قوه هم قوانین لازم در مجلس تصویب شده و هم این قوانین مراحل قانونی خود را طی می‌کند. بنابراین ما چه تصور کنیم که کمبود قانون وجود داشته و چه به‌ درستی بگوییم کمبود قانونی از ابتدا نبوده، به هر حال قانونی که در حال حاضر تصویب شده و مورد اجماع ۳ قوه هم هست، ان‌شاءالله ملاک عملکرد مسئولان و نهادها و سازمان‌ها قرار بگیرد. امیدواریم همه مردم همچنان که چنین بوده، یار و یاور نظام و هنجارهای اسلامی جامعه خودشان باشند تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.»

رضوانی در پایان یادآور شد: «طبیعتاً قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با متخلفان برخورد قانونی کنند. قانون هم حدود آن را مشخص کرده است. امیدواریم با رعایت موازین دقیق قانون، قوه قضاییه و همچنین چنانچه همواره انتظار می‌رود نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه، در این زمینه اقدام لازم و مثمرثمر را انجام دهند.»

کد خبر 846074 برچسب‌ها فرهنگ زنان - حجاب رهبر معظم انقلاب نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟