Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت‌الله کریمی مزیدی گفت: حجم آب ذخیره شده کل مخازن ۹ سد در حال بهره‌برداری استان یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون مترمکعب و حجم کل مخازن سد‌ها ۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه با دبی ۳۰ مترمکعب در ثانیه رهاسازی حقابه زیست محیطی تالاب بختگان به میزان ۵۵ میلیون مترمکعب از سد درودزن آغاز شده است گفت: همچنین حقابه‌ای جهت مصارف کشاورزی شهرستان‌های مرودشت زرقان و خرامه پس از تصمیمات کارگروه آب و کشاورزی استان رهاسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: تا بیست و چهارم آبان‌ماه امسال مجموع آب قابل استفاده و مفید سد‌ها یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم مرده این سد‌ها که جهت پایداری سد‌های موردنیاز، ۴۹۱.۵ میلیون مترمکعب است.

کریمی مزیدی بیان کرد: حجم کل آب ذخیره شده پشت سد‌های استان فارس در سال گذشته یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون مترمکعب بوده است که امسال ۲۷۲ میلیون آب ذخیره در سد‌ها بیشتر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او عنوان کرد: از این میزان سد سلمان فارسی ۷۶۶ میلیون مترمکعب، سد درودزن ۵۸۳ میلیون مترمکعب، سد ملاصدرا ۲۰۷ میلیون مترمکعب، سد رود بال ۷۴.۶۵ میلیون مترمکعب، سد تنگاب ۱۳ میلیون مترمکعب، سد ایزد خواست ۳.۶۷ میلیون مترمکعب، سد چشمه عاشق ۲۰.۷۷ میلیون مترمکعب، سد سیوند حدود ۱۱ صدم و سد خسویه ۷۱ صدم میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای فارس ذخیره آب سدهای فارس میلیون مترمکعب آب ذخیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری درمیان

فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان گفت: با اشاره به سیل رخ داده در شهرستان گفت: در نقاط شهری و روستایی که برای مردم ایجاد خسارت شده است می‌بایست شهرداران، دهیاران و بخشداران تمهیدات لازم را پیش بینی نمایند و با آموزش نکات ایمنی به عموم مردم در بارندگی‌های شدید خسارات به حداقل ممکن برسد.

او همچنین از مدیران شهرستان خواست ضمن حضور میدانی در کانون‌های بحران نسبت به ارزیابی خسارات وارد شده به حوزه کاری خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

فرجامی فرد با اشاره به امکانات محدود و وسعت شهرستان، بازگشایی معابر اصلی را اولویت دانست و اظهار کرد: بخش زیادی از راه‌های روستایی طی روز‌های گذشته از سوی راهداری و دهیاران بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید

ذخیره سازی کمترین روان آب‌ها در ۱۰ سال گذشته در خراسان جنوبی

فرماندار شهرستان درمیان بخشی از خسارات وارده را ناشی از عدم رعایت حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز دانست و از بخشداران خواست با این تخلفات حادثه آفرین به شدت برخورد کنند.

او با اشاره به بارندگی‌های اخیر از آبگیری بند‌های احداثی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۱۱ سازه آبخیزداری از جمله در روستا‌های دستگرد، آبگرم، فورگ، تخته جان، سراب، زیدان، دره چرم، محمدیه، علی آباد فرهنگ با حجم یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است که تأثیر بسزایی در افزایش آبدهی قنوات زیردست و رونق کشاورزی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۵ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • ذخیره‌سازی ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سد‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۶۰ درصدی حجم آب مخازن سد‌های کشور
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • جمع آوری ۲ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه
  • ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • افزایش ذخیره حجم آب سد‌های مازندران