Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@03:50:36 GMT

جزئیات جلسه نمایندگان با آیت الله رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۶۶۶۱

جزئیات جلسه نمایندگان با آیت الله رئیسی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نشست عصر امروز اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در این جلسه درباره منابع و مصارف بودجه کشور در هفت ماهه گذشته بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره بودجه منابع عمومی کشور به میزانی که تحقق پیدا کرده بود گزارشی ارائه شد، ادامه داد: درباره درآمدهای مالیاتی که بخش مهمی از منابع بودجه عمومی کشور است اعلام شد 100 درصد این منابع تحقق پیدا کرده است.

نماینده الیگودرز در مجلس عنوان کرد: بخشی که مربوط به گمرکی بود در گزارشی که ارائه شد مشخص شد عدم تحقق درآمد داشته‌ایم و در رابطه با منابع مربوط به فروش نفت و میعانات گازی طبق گزارش اعلام شده مشخص شد کمترین وابستگی بودجه کشور به نفت را داشته ایم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: درباره منابع مربوط به فروش اوراق مالی با توجه به مجوزاتی که مجلس داده بود و برخی مجوزهایی که دولت از شورای سران اقتصادی سه قوه دریافت کرده بود مشخص شد در این بخش تحقق درآمدها اتفاق افتاده است.

خدابخشی با بیان اینکه در باره مصارف نیز حدود 36 هزار میلیارد تومان کاهش مصارف در 7 ماهه اول سال داشتیم، عنوان کرد: در این جلسه اعلام شد این کاهش درآمد درباره مصارف اجتناب ناپذیر بوده و قرار شد چگونگی این کاهش مصارف در گزارشی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شود.

وی توضیح داد: در رابطه با منابع هم آنجایی که مربوط به فروش اوراق مالی بود نمایندگان مجلس گلایه‌هایی داشتند و تاکیدشان بر این بود که دولت و سازمان برنامه و بودجه باید از قانون هایی که در بودجه وجود دارد استفاده کند و اگر نیاز به مجوز جدیدی باشد از مسیر مجلس باید آنها اخذ شود.

نماینده الیگودرز در مجلس با بیان اینکه در این جلسه گزارشی درباره تملک دارایی‌های نیز ارائه شد، افزود: پیشنهاد شد قبل از ارسال بودجه سال 1400 جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا به یک جمع بندی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در این جلسه درباره طرح تامین کالاهای اساسی هم بحث‌های مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماینده دولت در صحن مجلس پیشنهاد نمایندگان برای تامین 25 هزار میلیارد منابع اقرار کرده بود ما اعلام کردیم که منابع برای تامین این طرح میتواند محقق شود.

خدابخشی درباره جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نیز گفت: در این جلسه درباره مسائل مشترک بحث و بررسی شد .

وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان مجلس از آیت الله رئیسی به دلیل اقدامات خوبی که در قوه قضاییه انجام شده و فضای مثبتی که در جامعه ایجاد شده است تقدیر و تشکر کردند و اعلام کردند این روند باید حفظ شود و شاخصه هایی که وجود دارد باید تقویت شود.

نماینده الیگودرز تصریح کرد: از جمله شاخص‌های کمی که نمایندگان بر تقویت آن تاکید داشتند رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان به پرونده های  قضایی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در بحث کیفی نیز تاکید نمایندگان بر این بود که آرای صادره محاکم قضایی باید به‌گونه‌ای باشد که در دادگاه های بدوی و تجدید نظر بیشتر آنها تایید شود تا کیفیت آرا بالا رود .

خدابخشی عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد سازمان بازرسی کل کشور به دنبال این موضوع باشد که تعهدات مدیران، اجرایی شود تا شاهد بهبود فضای کسب و کار در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه نکاتی درباره واگذاری ها و خصوصی‌سازی مطرح شد،  افزود: آیت الله رئیسی در این جلسه اعلام کرد درباره خصوصی سازی یک سری اصلاحات ساختاری و رفتاری باید انجام شود.

نماینده الیگودرز در مجلس ادامه داد: آیت الله رئیسی درباره تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نیز اعلام کرد ،باید برنامه ای نوشته شود که متفاوت با برنامه‌های قبلی باشد وی همچنین بر اصلاح ساختار بودجه و بودجه ریزی بر اساس عملکرد تاکید داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس جلسه درباره نماینده الیگودرز آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز