Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری  به مناسبت فرارسیدن هفته ایمنی و حمل ونقل اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز در هفته ایمنی و حمل و نقل برنامه‌های متعددی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به نامگذاری ایام هفته به نام‌های خاص خاطرنشان کرد: روز شنبه  به نام آموزش و مراقبت از کودکان، روز یکشنبه به نام یادمان قربانیان سوانح رانندگی، روز دوشنبه به نام ایمنی موتورسواران، روز سه شنبه  به نام مشارکت علما در توسعه فرهنگ ایمنی، روز چهارشنبه به نام هیات دولت و پیام رئیس جمهور اختصاص دارد، روز پنج شنبه  به نام حمل ونقل بدون حادثه نامگذاری شده و روز جمعه نیز به نام ارتقا فرهنگ ترافیک از تریبون نماز جمعه نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته گفت: تولید محتواهای آموزشی مناسب برای کودکان و استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای آموزش به کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی  به ویژه در شرایط موجود که بچه ها به صورت آنلاین تحت آموزش قرار دارند به صورت ویژه پیش‌بینی شده است.

خضری با بیان اینکه روز یکشنبه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی است، اضافه کرد: ۲۵ سال پیش چنین روزی به تقویم جهانی اضافه شد تا  همه نهادهای  بین‌المللی و ملی ذی ربط برای کاهش تصادفات در دنیا تلاش کنند.

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به از دست رفتن بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنانمان در طول یکسال گذشته در استان اصفهان و آسیب دیدن تعداد بسیار زیادی دیگر در تصادفات رانندگی، اظهار کرد:  در مقابل تلاش‌های فنی مانند رفع نواقص فنی احتمالی راه‌ها،  رفع نقاط پرتصادف، بهبود خط کشی و علائم و ...،  شاخص‌های دیگرتاثیرگذار در تصادفات شامل رانندگان و  خوروهایی جدیدی که پلاک می‌شوند با سرعت در حال رشد هستند که کار را برای کنترل تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بسیار سخت می‌کند.

وی مهارت رانندگی را یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در بروز و شدت تصادفات اعلام کرد و گفت: رانندگان جدید اغلب مهارت پایین دارند و با ورود به جاده های برون شهری و عدم شناخت صحیح از مشخصات راهها دچار خطاها و اشتباهات جبران ناپذیر می‌شوند.

خضری ادامه داد: خانواده‌های قربانیان تصادفات رانندگی پس از این حوادث اغلب دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی فراوان می شوند و  نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان از برنامه های ویژه برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌های استان خبر داد و افزود: موتور سواران، عابرین، کشاورزان، مردم ساکن در روستاها و یا شهرک‌های نزدیک به جاده‌های استان اصفهان هدف اجرای طرح های فرهنگی این اداره کل قرار دارند.

به دنبال تحقق یک روز بدون حادثه در جاده‌های استان اصفهان هستیم

خضری یکی از مهمترین برنامه های این روز را ۲۹ آبان روز بدون حادثه اعلام کرد و گفت: استان اصفهان پایلوت اجرای این طرح شده و از تمام امکانات دستگاه‌های ذی ربط برای اجرای این طرح استفاده خواهد کرد.

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: سخت‌گیری نهادهای انتظامی در رابطه با تخلفات رانندگی، افزایش نظارت هوشمند، افزایش حضور راهداران و پلیس در این روز از مهمترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.
دعوت از رسانه‌ها برای پیوستن به کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)

وی مهمترین طرح فرهنگی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان برای این هفته را پویش فرهنگی اجتماعی سبا عنوان کرد و افزود: پویش سبا(سوگند برای ایمنی)نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

خضری ادامه داد: افرادی که به این کمپین می‌پیوندند سوگند می‌خورند که برای مراقبت از عزیزانشان، نسبت به رعایت قوانین و مقررات متعهدانه‌تر رفتار کنند.

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با دعوت از رسانه‌ها به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های موثر بر فرهنگ مردم ادامه داد: رسانه‌ها همواره در امر فرهنگ سازی پیشگام بوده‌اند و ما از آنها می‌خواهیم در این امر مقدس و خطیر ما را یاری کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند به مراجعه به آدرس saba141.ir  در این پویش ثبت‌نام و در این کار فرهنگی نیکو مشارکت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان ایمنی کودکان حادثه جاده های استان بدون حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان

ایسنا/خوزستان در هفته نخست عید نوروز، غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان وجود نداشت.

 با توجه به ایام عید نوروز، ۱۹ تیم گشت پیشگیری از غرق شدگی در ۱۳ شهرستان استان فعال هستند؛ همچنین ۱۳ قایق موتوری و تجهیزات امدادی و پزشکی با ۸۰ نجات غریق به همت هیات نجات غریق استان در حال گشت‌زنی هستند، اقدام بی‌سابقه‌ای که با اعلام هیات نجات غریق استان خوزستان باعث شد در سواحل رودخانه‌های استان، در هفته اول عید نوروز با غرق شدگی مواجه نشویم.

پیش از این نیز رییس هیات نجات غریق خوزستان در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرده بود که این گشت‌زنی‌ها در ۹ ماه از سال ادامه خواهد داشت زیرا خوزستان بیشترین آمار غرق شدگی را در ۱۰ سال گذشته دارد و میانگین سالانه ۱۱۵ نفر غرق می شوند و بر همین اساس نیز هیات نجات غریق و غواصی خوزستان عزم خود را جزم کرده است که این آمار کاهش پیدا کند.

انتهای پیلام 

دیگر خبرها

  • اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • استقبال از ایستگاه چشم به راهیم در عوارضی قم _ تهران
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • ثبت نزدیک به ۱۷ میلیون تردد از آغاز سفرهای نوروزی در جاده‌ های اصفهان
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان اصفهان
  • راه‌ اندازی اتوبوس‌ های بدون آلایندگی در سراسر بریتانیا