Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اعضاء شورای نگهبان با اصل طرح سبد معیشتی موافق هستند، اما باید منبع آن مطمئن باشد، گفت: دو منبع مطمئن نیز پیش بینی شده است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان امشب (یکشنبه) در گفتگو با برنامه تهران بیست که از شبکه پنج سیما پخش شد درباره طرح سبد معیشتی که از سوی شورای نگهبان رد شد، گفت: قبل از تصویب این مصوبه، جلساتی در مجلس داشتیم و دوستان به شورای نگهبان آمدند و مشاوره‌های خوبی مطرح شد و همان زمان به آن‌ها اعلام کردیم قطعاً در صورت عدم موافقت دولت، در شورا رد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل آنکه وقتی مصوبه‌ای در مجلس وضع می‌شود حتماً باید بار مالی آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بار مالی [منبع مالی]هم باید مطمئن باشد، افزود: بنابراین روشن بود این طرح، رد می‌شود و پیش از این به دوستان مجلس هم گفته بودیم، اما مشاوره ما اثر نکرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت:، اما همان طرحی که ما پیش از این گفته بودیم رد خواهد شد، تصویب شد البته راه حل‌ها وجود دارد و همان زمان سه پیشنهاد مطرح شد و پیشنهاد سوم که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده بود از نظر اعضا شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی تلقی نشد، حتی اگر دولت هم مخالفت می‌کرد باز مشکلی وجود نداشت.

دهقان که خود سابقه نمایندگی مجلس را دارد گفت: باز پیشنهاد دیگری را دیروز دوستان با ما مطرح کردند و امروز با برخی از اعضا شورای نگهبان آن را در میان گذاشتیم؛ یک پیشنهاد هم جدید مطرح شد [دوستان دیروز در جلسه خود مطرح کردند]این هم پیشنهادی است که در شورای نگهبان قابل قبول است، بدین معنی که یک منبع مالی مطمئن باشد چرا که طرح نباید فقط روی کاغذ بیاید بالاخره وقتی قانونی تصویب می‌شود باید اجرا شود و توقع ایجاد می‌کند. از این رو پیشنهادات روشن است و می‌شود با این پیشنهاد‌ها مسئله را به مرحله اجرا رساند.

وی درخصوص نگاه دولت به این طرح، اعلام کرد: دو مقام دولتی به صورت کتبی به شورای نگهبان نامه نوشتند و مخالفت خود را با مصوبه‌ای که مجلس وضع کرد اعلام کردند؛ به نظر می‌رسد دولت با این اقدام مجلس رابطه خوشی نداشت، اما در عین حال مجلس اختیار دارد با تأمین منابع مطمئن، مصوبه‌ای بگذراند و دولت را مجبور به اجرا کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اعضا شورای نگهبان با اصل این کار موافق هستند، اما باید منبع آن مطمئن باشد، خبر داد: دو منبع مطمئن نیز پیش بینی شده، اما اجازه بدهید بنده به عنوان عضو شورای نگهبان منابعی که مجلس می‌خواهد پیش بینی کند را مطرح نکنم و خود عزیزان مجلس اعلام کنند.

دهقان گفت: فردا هم جلسه‌ای برگزار خواهد شد و از شورای نگهبان دعوت به عمل آمده و ما شرکت می‌کنیم، بنای ما این است که به مجلس کمک کنیم تا این کار مهم به ثمر برسد، اما حتماً با منابع مطمئن که به صورت دقیق قابل اجرا باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تکلیف این طرح مشخص می‌شود؟، اظهار داشت: فکر می‌کنم با پیشنهاداتی که تا الان داشته اند اگر فردا در کمیسیون به نتیجه برسانند همین هفته در دستور کار مجلس قرار گیرد و ما هم فوری اعلام نظر می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دهقان سیاسی حقوقدانان شورای نگهبان عضو حقوقدان شورای نگهبان شورای نگهبان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال