Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نمدی مالک گفت: به همت پایگاه بسیج شهید رجایی و کانون فرهنگی هنری مسجد چهارده معصوم(ع) بیش از ۲۰ هزار عدد ماسک، دستکش، شیلد و گان و بسته‌های مواد ضد عفونی‌کننده میان نیازمندان توزیع شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: شیوع ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای جامعه بشری است که بسیاری از معادلات در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر هم زد، با وجود این، فرصت های جدیدی پیش روی جهانیان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تبدیل شدن هر تهدیدی به فرصت نیازمند تدبیر و درایت است که الحمدالله در کشورمان، در وجود اهالی مساجد و هیئت های مذهبی و سایر فعالان فرهنگی مشاهده می شود. این حقیقت در پی فرماش حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، یک بار دیگر متجلی شد به طوری که مساجد و هیئت های مذهبی، رزمایش مواسات و همدلی را به حرکتی فراگیر در کشور و مستمر در این مراکز دینی تبدیل کردند.

یکی از مساجدی که در دوره شیوع ویروس کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه خدمت رسانی اش به نیازمندان افزایش یافت، مسجد «چهارده معصوم (ع)» (واقع در تهران، یافت آباد خیابان شهید قهرمانی، میدان شهید پژوتن) است. خبرنگار ما به منظور اطلاع از فعالیت های این مسجد در حوزه کمک مومنانه، گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین «فرهاد نمدی مالک»، امام جماعت این مسجد و مسئول کمیته فرهنگی باشگاه فرهنگی ورزشی  استقلال تهران داشته است که مشروح آن در ادامه می آید:

 

کمک مومنانه به همت مسجدی ها و هیئتی ها به نهضتی فراگیر در کشور تبدیل شده است، مسجد چهارده معصوم (ع) در سطح منطقه 18 شهر تهران و جنوب غرب این شهر، در این زمینه چه فعالیت هایی داشته است؟

 

اهالی مسجد چهارده معصوم (ع) با محوریت پایگاه های بسیج شهید رجایی (برادران) و خواهران و کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (ع) از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با خرید یک تانکر اقدام به توزیع مواد ضد عفونی کننده میان نمازگزاران این مسجد و شهروندان منطقه 18 و جنوب غرب تهران کردند. این روند به گونه ای بود که گاهی مردم برای تامین این ماده ضدعفونی کننده جلوی مسجد چهارده معصوم (ع) با رعایت فاصله اجتماعی، صف می کشیدند.

 

آیا اهالی مسجد چهارده معصوم (ع) در تحقق طرح ملی مبارزه با کرونا با کادر درمانی در بیمارستان و مراکز درمانی شهر تهران همکاری داشته اند؟

 

مهم ترین اقدام ما در این زمینه کمک به تامین ماسک، دستکش، گان و شیلد و آبمیوه طبیعی برای بیماران مبتلا به کرونا و کارکنان بیمارستان شهدای یافت آباد است که همچنان ادامه دارد. درمجموع به همت پایگاه های بسیج شهید رجایی (برادران) و خواهران و کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (ع) بیش از 20 هزار عدد ماسک، دستکش، شیلد و گان و بسته های مواد ضد عفونی کننده توزیع شد.

  

اهالی مسجد حضرت ولی عصر (عج) در زمینه کمک مومنانه به نیازمندان که از توصیه های موکد مقام معظم رهبری است، چه اقداماتی انجام داده اند؟

 

اهالی و نهادهای این مسجد که در بالا به آنها اشاره شد با همکاری سپاه تهران بزرگ و ناحیه بسیج منطقه جنوب غرب تهران در چند نوبت سبد کالا میان نیازمندانی که چند سال است در فهرست خیریه مسجد چهارده معصوم (ع) ثبت شده اند و دست فروشان و سایر گروه هایی که در دوره شیوع ویروس کرونا دچار مشکل اقتصادی شده اند، توزیع کردند که حدود 900 مورد است. این روند همچنان به همت مسجدی ها و خیران ادامه خواهد یافت.

 

ترویج فرهنگ کتاب خوانی از مطالبات مقام معظم رهبری است که طبیعتا مساجد و مدارس علمیه در این زمینه بسیار موثر هستند. مسجد چهارده معصوم (ع) در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

 

مسجد چهارده معصوم (ع) در زیربنایی به وسعت چهار هزار و 500 متر در حال ساخت است که علاوه بر بخش های مختلف، دارای سالن های ورزشی، همایش و جلسات و درمانگاه است. کار ساخت برخی از این واحدها حدود 90 درصد پیشرفت کرده است. یکی از بخش های این مسجد، کتابخانه است. البته خیریه و کانون فرهنگی هنری این مسجد همه ساله کمک های خوبی به دانش آموزان نیازمند ارائه می کنند امسال در همین راستا 80 بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

 

با توجه به اینکه حضرت عالی، مسئول کمیته فرهنگی و امام جماعت نمازخانه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران هستید، آیا کمکی از سوی کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال به مسجد چهارده معصوم (ع) در زمینه کمک مومنانه و سایر امور این مسجد صورت گرفته است؟

 

الحمدالله کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال باشگاه استقلال که متدین هستند در چند نوبت کمک های نقدی قابل توجهی به خیریه مسجد چهارده معصوم (ع) برای دستگیری از نیازمندان داشته اند البته همواره تاکید کرده اند که اسم آنان مخفی بماند.

در پایان از این فرصت استفاده می کنم و از مسئولان منطقه 18 شهر تهران به ویژه شهرداری این منطقه تقاضا داریم که به ما در تکمیل سریع تر مسجد چهارده معصوم (ع) کمک کنند. تکمیل این مسجد می تواند در توسعه فرهنگی منطقه جنوب غرب تهران بسیار موثر باشد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مسجد چهارده معصوم کمک مومنانه فعالیت های مسجدی کانون فرهنگی هنری مسجد چهارده معصوم شیوع ویروس کرونا جنوب غرب تهران کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است