Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:43:37 GMT

جشنواره‌ها می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۹۴۸۸

جشنواره‌ها می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بحرینی در خصوص این خبر اظهار کرد: ساختارها، نهادها و ادارات مستقر در منطقه برگزارکننده برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند و رسالت سازمان منطقه آزاد اروند حمایت و سیاست‌گذاری در راستای توسعه این رویدادهاست.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، نهاد حوزه هنری وادارت دیگری که در منطقه مستقر هستند، رسالت اجرا و برنامه‌ریزی رویدادهای فرهنگی و هنری را در آبادان و خرمشهر بر عهده دارند و سازمان منطقه آزاد اروند نیز نقش حمایتی و هم پوشانی این نهادها را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: طبیعتاً نهادهای مذکور جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را سالیانه در منطقه اجرا می‌کنند که سازمان منطقه آزاد اروند بنا دارد به طور ویژه در ایام کرونایی از حوزه هنرهای نمایشی حمایت کند.

بحرینی در خصوص میزان و نحوه حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از حوزه هنرهای نمایشی، تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و ادارات ارشاد آبادان و خرمشهر برنامه‌ریزی را در راستای برگزاری تئاتر استانی اروند انجام داده‌اند؛ بنا به دستور مدیرعامل و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را برای حمایت از هنر بومی تئاتر و هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی در منطقه آزاد اروند با عنوان جشنواره تئاتر استانی «اروند» اختصاص داده‌ایم.

وی در پایان از تأثیر ویروس کرونا بر اقتصادِ هنر ابراز نگرانی کرد و گفت: با شیوع گسترده کرونا و تأثیر مستقیم آن بر اقتصادِ هنر، این جریان سازی‌ها و جشنواره‌ها می‌تواند به رونق هر چه بیشتر هنر به خصوص هنر ارزشمند تئاتر که در بین لایه‌های مختلف جامعه و بدنه اجتماع بسیار قدرتمند و اثرگذار است، کمک کند؛ در همین راستا امید می‌رود با ساختاری که منطقه آزاد اروند دارد بتوان در برنامه‌هایی که دیگر نهادها و ادارت فرهنگی و هنری منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند، نقش حمایت گری و هم پوشانی را داشته باشیم.

کد خبر 5072132

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد اروند آبادان خرمشهر هنرمندان تئاتر ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران شهرکرد هفته کتاب ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی سازمان منطقه آزاد اروند فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، همایش آموزشی متمرکز حجاج خوزستان با حضور حجاج شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.
محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: در این همایش شرکت کنندگان با اسرار و معارف حج و موضوعات مرتبط با این سفر زیارتی و معنوی توسط مربیان آشنا شدند.
امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی در قالب ۲۵ کاروان، از اواخر اردیبهشت ماه امسال از فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز راهی سرزمین وحی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است