Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@01:59:54 GMT

انتخابات ۱۴۰۰ با کدام قانون برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۹۶۰۷

انتخابات ۱۴۰۰ با کدام قانون برگزار می‌شود؟

سید اسماعیل موسوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اولین اطلاعیه وزارت کشور در ارتباط با انتخابات شوراها در روز ۱۵ آذر صادر می شود، اظهار کرد: در این اطلاعیه موضوع تاریخ ثبت نام ها و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اعلام می شود. به زودی بیشتر وارد عرصه انتخابات شوراها خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن ستاد انتخابات کشور از اسفند ماه، افزود: در ۲۸ خرداد چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و ستاد انتخابات آنها تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اکنون ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل شده و برنامه های انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را پیش می برد. اولین جلسه ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ به ریاست وزیر کشور برگزار شده و تصمیم گیری هایی درباره فراهم کردن مقدمات انتخابات اتخاذ شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان درباره اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مبنای فعالیت ما قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری است؛ زیرا هنوز قانون جدیدی به ما ابلاغ نشده است. اگر قانون جدید در مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط شورا نگهبان تأیید و به وزارت کشور ابلاغ شود، ما آن قانون جدید را اجرا می کنیم ولی تاکنون چنین قانونی به ما ابلاغ نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳  گفت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود