Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ لغایت ۳۰ آبان تحت هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود که هر ساله برنامه‌های متنوعی در این خصوص برگزار می‌شود.

پیرسبزی افزود: در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه‌های هفته کتاب رنگ و بوی متفاوتی دارد که بیشتر تمرکز برنامه‌ها در بستر فضای مجازی تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او از هماهنگی با اداره کل آموزش وپرورش استان برای استفاده از بستر سامانه آموزشی شبکه شاد برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها با مضامین دینی، علمی، اجتماعی، ادبی و اخلاقی خبر داد و بیان کرد: در این هفته از ۳ عنوان کتاب به نمایندگی از ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده در سال ۱۳۹۹ رونمایی خواهد شد.

پیر سبزی تجلیل از ۱۲ نفر از برگزیدگان دو سالانه کتاب استان و تجلیل از ناشرین فعال و برگزیده و بازدید از برخی کتاب فروشی‌های شرکت‌کننده در طرح پاییزه کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان عنوان کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌هایی که همزمان با هفته کتاب اجرایی می‌شود، طرح پاییزه کتاب است که در این طرح ۲۶ کتابفروشی شرکت دارند و در این طرح کتاب ها با ۲۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می شوند.

پیرسبزی در پایان گفت: هرچه افراد یک جامعه به کتاب و کتابخوانی علاقه بیشتری داشته باشند قطعا چنین جامعه‌ای به واسطه آگاهی و دانایی در مسیر توسعه می‌تواند قدم‌های بهتر و محکم‌تری بردارد و آرامش و آسایش بیشتری را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است

حسین ریگی گفت: وقتی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد می‌شویم متوجه جنب و جوش کسانی خواهیم شد که کتاب و مطالعه در زندگی‌شان تاثیر گذاشته است. آن‌ها حامل یک انرژی مثبت هستند و فکر می‌کنم این حس خوب همچنان در نمایشگاه جاری است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حسین ریگی، کارگردان سینما که با فیلم «میرو» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، درباره اولین تجربه‌های کتابخوانی خود در دوران نوجوانی گفت: در زاهدان بود که اولین کتاب غیردرسی‌ام را خواندم. آن زمان که زاهدان از نظر دسترسی به کتاب خوب شرایط مناسبی نداشت من «سینوهه» را مطالعه کردم که کتابی تاریخی بود و به من تخیل را آموخت.

او با تاکید براینکه وجود کتابخانه‌ها در مناطق مختلف حتماً با استقبال روبه‌رو خواهد شد، ادامه داد: زمانی که در انجمن سینمای جوان زاهدان مشغول آموختن فیلمسازی بودم یک کتابخانه کوچک وجود داشت که باعث شد من با کتاب‌های مختلفی آشنا شوم.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو به ارتباط کتاب و سینما پرداخت و گفت: واقعا در مسئله کتاب و سینما شرایط دنیا تغییر پیدا کرده است؛ زمانی شخصا معتقد بودم حتما باید کتاب کاغذی باشد و مخاطب فیزیک آن را لمس کند، چون خیلی لذت‌بخش است، اما امروزه دنیا درباره کتاب به‌سمت مدیا رفته و خیلی‌ها به‌جای کتاب کاغذی پادکست و کتاب دیجیتال و صوتی گوش می‌دهند.

ریگی در پاسخ به اینکه اهالی سینما چقدر با کتاب ارتباط دارند، اشاره کرد: فکر نمی‌کنم اهالی سینما از کتاب دور باشند هرچند شاید نوع ارتباط و مدل کتابخوانی آن‌ها فرق کرده باشد. شاید یکی از معیار و شاخص‌های سنجش سرانه کتابخوانی فروش کتاب باشد، اما باید پذیرفت که مطالعه ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده که هنوز در آمار‌های کتابخوانی به آن‌ها توجه نمی‌شود.

او با تاکید براینکه کتاب دریچه ورود سینماگران به دنیای تصویر است، افزود: یک سینماگر حتمأ باید اطلاعاتی حداقلی نسبت به تمام علوم مختلف داشته باشند که احاطه به این علوم تنها با کتاب محقق می‌شود.

کارگردان فیلم «میرو» درباره آخرین تجربه حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: آخرین حضور من در نمایشگاه کتاب مربوط به سال گذشته بود؛ من شخصا هرسال سعی می‌کنم در نمایشگاه کتاب حاضر باشم و جدیدترین کتاب‌های منتشر شده و مورد نیاز خودم را از طریق نمایشگاه تهیه کنم.

ریگی با تاکید براینکه من مخاطب کتاب‌های ادبی و سینمایی هستم، درباره ویژگی نمایشگاه کتاب عنوان کرد: با ورود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متوجه جنب و جوش کسانی خواهید شد که کتاب دغدغه اصلی‌شان است. این روند حامل یک انرژی مثبت است و فکر می‌کنم این حس خوب همچنان در نمایشگاه جاری است.

او نمایشگاه کتاب تهران را یک نهال تنومند توصیف کرد و با بیان اینکه حتما کتاب می‌تواند کمک کننده باشد تا علاقه‌مندان به سینما درک درست‌تری از این صنعت داشته باشند، ادامه داد: مطالعه کتاب به هر شکلی می‌تواند به یک علاقه‌مند به سینما کمک کند تا او با وجوه مختلف زندگی و شخصیت‌ها آشنا شود و این دو ویژگی می‌تواند برای یک سینماگر کمک کننده باشد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد