Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:32:05 GMT

آموزش غیرحضوری به معنای تعطیلی مدارس نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۶۲۴

آموزش غیرحضوری به معنای تعطیلی مدارس نیست

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش با مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق استان کرمان به صورت مجازی افزود: باید از هر فرصتی برای آموزش دانش آموزان در آموزش دروس و مسائل تربیتی و پرورشی بهره گرفت. 
وی اظهار داشت: شیوع کرونا وضعیت نهاد تربیتی و آموزشی را نه تنها فقط در بحث آموزش و تربیت دانش آموزان که در همه موارد به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امروز ناگزیریم آموزش ها را در بستر فضای مجازی به دانش آموزان ارائه دهیم اظهار داشت: امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم و باید از تمام ظرفیت های درون و برون استانی به ویژه در خصوص آموزش های مجازی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وجود اطلس آموزشی ضرورتی است که به رصد و پایش وضعیت دانش آموزان کمک می کند و اصلی انکارناپذیر است که اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی و تاکید بر انجام آن لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: از آموزش هیچ دانش آموزی نباید غافل شویم اما خانواده هایی هستند که در این زمینه همکاری نمی کنند که باید توسط مدیر مدارس و رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه این موضوع پیگیری شود.

وی گفت: افراد فاقد ابلاغ باید مشخص شوند و بر کار تک تک دانش آموزان و معلمان باید نظارت جدی داشته باشیم زیرا معلم رکن اصلی آموزش است و استمرار جریان یاددهی و یادگیری از ضروریات این دوران حساس است.

اسکندری نسب با بیان اینکه فاصله گرفتن دانش آموزان از محیط مدرسه می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد تصریح کرد: امتحانات نوبت اول دانش آموزان، صددرصد حضوری است.

وی بیان کرد: راهبران آموزشی فرصت بسیار خوبی برای ما هستند که می توانند اوضاع را رصد و گزارش ارسال کنند، مدارس ما باید چابک، سرزنده و پویا باشند و ایثارگری معلمان همیشه به ویژه در شرایط موجود، در خور تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی باید بررسی شود و طرح نماد جزو برنامه هایی است که همه باید تحت پوشش قرار بگیرند.

وی گفت: طرح یاریگران زندگی و مهارت های اجتماعی باید در دستور کار باشد و آموزش معلمان جدید باید جدی گرفته شود و همه باید با جدیت و تلاش کار خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه همه باید توجیه شوند که نحوه آموزش فرق کرده و مدارس تعطیل نیست افزود:  مطالبه اولیا و معلمان در مناطق روستایی و دور افتاده بر آموزش حضوری دانش آموزان است که درصدد هستیم مجوز تشکیل کلاس ها به صورت حضوری را بگیریم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است