Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته یکی از فروشگاه‌های عرضه لباس در مشهد از مانکن زنده خانم برای تبلیغ اجناس خود استفاده کرد که این مسئله واکنش شهروندان و مسئولان را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ظهر روز گذشته یکی از فروشگاه‌های معروف عرضه لباس زنانه در آزادشهر مشهد از مانکن زنده خانم برای تبلیغ اجناس خود استفاده کرد که این مسئله واکنش کاربران فضای مجازی و مسئولان را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مخاطبان صبح توس در این خصوص نوشت: ایران رو با کجا اشتباه گرفتن؟؟؟ چرا حرمت زنان رو نگه‌ نمیدارن؟ از شما میخوام به عنوان یک رسانه پیگیر باشید تا حرمت زنان بیشتر از این شکسته نشده.

یکی دیگر از مخاطبان صبح توس نوشت: واقعا باید تاسف خورد، مسئولین مربوطه لحظه ای فکر کنند ناموس خودشان در ویترین ایستاده است.

مرتضی قربانی، فعال فضای مجازی نیز با انتشار توئیتی نوشت: از این موضوع غصه‌ام گرفت و از مسئولان خواستار پیگیری موضوع شد.

واکنش اتحادیه پوشاک به حضور مانکن زنده در مشهد/ با فروشگاه‌های متخلف برخورد می‌کنیم

جواد حسین پورحجار، عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد در اظهار نظری گفت: تاکنون در سطح شهر مشهد چنین موضوعی را شاهد نبوده و نشنیدیم.

وی با بیان این نکته که مدام از فروشگاه‌های سطح شهر مشهد بازرسی می‌کنیم، ادامه داد: بازرسی کردن از 10 هزار عضو اتحادیه پوشاک اقدام به بسیار مشکلی است و در این کار هم بازرسان اتحادیه و هم اماکن و اتاق اصناف با یکدیگر همکاری می‌کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون پرونده‌های گران فروشی، کم فروشی و فروش جنس نامرغوب داشتیم، تصریح کرد: اما تا امروز استفاده از مانکن زنده در سطح شهر مشهد نداشته‌ایم.

حسین پورحجار تاکید کرد: در صورت وقوع تخلف در فروشگاه‌ها برخورد اول ما تذکر و در صورتی که تخلف ادامه‌دار و یا هنجارهای جامعه نادید گرفته شود، اخطار کتبی و پلمب درانتظارشان است.

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد خاطرنشان کرد: البته گاهی اوقات فروشگاهی نه از روی عمد، بلکه ناآگاهی و در حوزه برندینگ دست به حرکتی خلاقانه همراه با تخلف می‌زند که مطلوب ما نیست و تذکر می‌دهیم، چنانچه موضوع به همین مورد ختم شد، تمام می‌شود؛ اما گاهی اصرار به تخلف دارد که مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بازرسان ما فردا اول صبح برای بازرسی به محل مربوطه خواهند رفت، متذکر شد: مدل فعالیت یک فروشگاه در مشهد با دیگر شهرهای کشور تفاوت دارد و از حساسیت بیشتری برخوردار است و اصولا به دلیل مذهبی بودن شهر مشهد مردم چنین مواردی را نمی‌پذیرند، بنابراین انتظار داریم که فروشگاه‌ها این حساسیت‌ها را درنظر گیرند.

تخلف در ویترین فروشگاه پوشاک در مشهد و اقدام قانونی پلیس

سرهنگ امیر حسینی، رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز با انتشار مطلبی در سایت اطلاع رسانی پلیس گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر این که تخلفی در ویترین یک فروشگاه پوشاک و مانکن‌های این مغازه صورت گرفته بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی به عمل آمد و تیم های پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلیس خراسان رضوی عصر امروز در محل حاضر و اقدام قانونی به عمل آمد و دستور قضایی برای تحقیقات لازم درباره چگونگی ماجرا و پلمب مغاز صادر شده است.. 

وی گفت: نظارت بر اماکن عمومی با همکاری مطلوب اصناف و اتحادیه‌های صنفی و همچنین حمایت های دستگاه قضایی و همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون‌مدار در خراسان رضوی با جدیت و به صورت مستمر انجام می‌شود و از مردم عزیز انتظار داریم در صورت مشاهده تخلفات مراتب را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

صاحب مانتوفروشی: پخش تصویر مانکن زنده کار یکی از پرسنل بود/ از مانکن زنده استفاده نمی‌کنیم

صاحب یکی از برندهای مانتو فروشی مشهد، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برند ما یک شناسنامه مشخص دارد و از روز اول کار خود را با شعار مشتری مداری و ترویج حجاب و عفاف آغاز کردیم.

وی ادامه داد: یکی از همکاران فروشگاه با انتشار عکسی در صفحه شخصی خودش و نه در صفحه و کانال‌های رسمی فروشگاه این شائبه را به وجود آورده که فروشگاه ما از مانکن زنده استفاده می‌کند و این در صورتی است که اینگونه نیست. ما به‌هیچ وجه از مانکن زنده استفاده نکردیم.

این فروشنده با تاکید بر این نکته که برند ما نیازی به استفاده از این اقدامات نداردو با فرد مورد نظر برخورد کردیم، خاطرنشان کرد: تمامی پرسنل ما دارای فرم یکدست و محجبه هستند و به طور کلی شعار ما اشاعه حجاب و عفاف است.

وی یادآور شد: 20 سال است که در فضای شهر مشهد فعالیت دارم حال آیا عاقلانه است که بخواهیم دست به چنین اقدامی بزنیم؟

این فروشنده خاطرنشان کرد: کسانی هستند که قصد دارند به اعتبار ما لطمه بزنند.

فروشگاه متخلف پوشاک در مشهد پلمب می‌شود

در پایان سرهنگ امیرحسینی، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس خراسان رضوی صبح امروز از اقدام ضربتی در مواجهه با تخلف ویترین فروشگاه پوشاک در یکی از خیابان های شهر مشهد خبر داد.

قطعا این اولین و آخرین باری نیست که در مشهدالرضا شاهد اینچنین اتفاقات هستیم لذا باید به این موضوع نگاهی جدیتر کرد و دلایل این هنجارشکنی ها را ریشه یابی و به صورت صحیح حل کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحادیه پوشاک مانکن زنده اماکن عمومی خراسان رضوی فروشگاه ها شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • پلمب انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند
  • « ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست