Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه زرد ، نسبت به کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف و باران در استان هشدار داد.

در اخطاریه روز دوشنبه هواشناسی آمده است که این استان از بعد از ظهر فردا سه شنبه تحت تاثیر استقرار و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی جو قرار می گیرد که سبب بارش باران ، وزش باد ، کاهش محسوس دما ، بارش برف در مناطق و محورهای کوهستانی و مواج و متلاطم شدن دریای خزر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی مازندران اثر این تغییرات جوی را که تا پنجشنبه ادامه می یابد ، برای سراسر استان پیش بینی ولی تاکید کرد که در مناطق غربی استان شدیدتر خواهد بود .

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، این تغییرات جوی سبب ایجاد آبگرفتگی معابر در شهرهای غربی استان ، مه آلود شدن ،کاهش دید ، ریزش سنگ ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی
خواهد شد و از شهروندان خواسته شده است تا تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی از جمله احتیاط در تردد جاده ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات اتخاذ کنند.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که در این مدت دمای هوای بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد بود.

مسئول پیش بینی هواشناسی مازندران در باره تغییرات جوی مورد انتظار به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای آینده تا اواخر روز پنجشنبه در سراسر استان مردم شاهد وزش جریان های سرد و غربی همراه با بارش های متناوب خواهند بود.

ابراهیم تاکامی افزود: از اواخر روز سه شنبه سامانه بارشی و کم فشار از سمت غرب وارد مازندران می شود و تا اواخر شب تمامی استان را در بر می‌گیرد.

وی این سامانه بارشی را از نوع زمستانی و همراه با کاهش محسوس دما توصیف کرد و ادامه داد: دمای هما در روزهای آینده نسبت به امروز در مناطق جلگه ای تا ۶ درجه سانتی گراد و در مناطق کوهستانی تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران به بارش متناوب باران و همچنین وزش باد در مناطق جلگه ای و ساحلی اشاره کرد و گفت: در اتفاعات بارش برف را خواهیم داشت که ممکن است در تردد اختلالاتی نیز ایجاد کند.

تاکامی با اشاره به اینکه دمای مناطق کوهستانی ممکن است تا حد یخ‌زدگی کاهش یابد ، اظهار داشت: در این مدت به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی سطح جاده‌های کوهستانی نیاز است رانندگان احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی دریای خزر را در این مدت مواج و توفانی توصیف کرد و افزود: روز چهارشنبه اوج تحرک سامانه بارشی در استان خواهد بود و ارتفاع اواج دریای خزر در این روز به حدود ۲ متر می‌رسد که برای تمامی فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

هوای مازندران امروز آفتابی است و گرم‌ترین دمای هوای هفته نیز برای امروز پیش بینی می شود که در برخی مناطق به ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

در حال حاضر بلده نور با ۲ درجه سانتیگراد سردترین و گلوگاه با ۱۷ درجه گرم‌ترین مناطق استان محسوب می‌شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی مازندران بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی همراه با رعد و برق و تگرگ خواهد بود و با شدت گرفتن آن در ساعات بعدازظهر احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از عصر امروز با افزایش رشد ابر، آسمان در بیشتر نقاط خراسان رضوی ابرناک می‌شود که بارش‌ها به طور پراکنده از ظهر امروز در مناطق غربی استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین وزش باد همراه با وقوع خسارت از دیگر پدیده‌های جوی است که به تدریج بر مناطق مرکزی و جنوبی خراسان رضوی تاثیر خواهد گذاشت.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با هفت و سرخس با ۳۴ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۶ درجه است و طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۶ تا ۲۸ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد