Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، گفت:پیشگیری از جرائم جرم با اطلاع رسانی عمومی و آموزش محقق می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسین عسگری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از وظایف ابلاغی معاونت پیشگیری از وقوع جرم آگاه‌سازی و پیشگیری از جرایمی چون سرقت به وسیله اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهروندان با رعایت توصیه‌های ایمنی مربوطه به نحوه حفظ و نگهداری از اموال می‌توانند از وقوع این جرم پیشگیری کنند، اظهار کرد: وقوع جرم سرقت در جوامع به علل و عوامل متعددی بستگی دارد.

عسگری عدم رعایت اصول اخلاقی، موازین و ارزش‌های پذیرفته شده در مسیر زندگی، ضعف مبانی اعتقادی و عدم پایبندی به اصول مذهبی، وجود اطرافیان منحرف و معاشرت با دوستان ناباب و اعتیاد و بیکاری را از جمله عوامل عنوان کرد و گفت: شهروندان باید به نکات مؤثر در پیشگیری از سرقت اهتمام ویژه داشته باشند تا نسبت به سلب ابزار ارتکاب سرقت از مجرمین اقدام شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: در صورت عدم توجه شهروندان به ارتقا ایمنی اموال تحت مالکیت خود خویش خسارت مالی و اجتماعی زیادی در اثر سرقت بر شهروندان تحمیل خواهد شد.

وی گفت: سهل انگاری در حفاظت از اموال و به دنبال آن وقوع سرقت موجب حس ناامنی در جامعه شده و توسعه امنیتی همه جانبه و پایدار را با مشکل مواجه می‌سازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم حسین عسگری وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عمار شهنیایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است اظهار کرد: بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر، درباره برنامه راهبردی استان بوشهر برای پیشگیری و مقابله با بزه سرقت در سطح استان بوشهر گفت: سرقت از جمله جرایمی است که بالای ۷۰ درصد جرایم کیفری استان را به خود اختصاص داده و برای کنترل و کاهش وقوع این دسته از جرایم نیاز به برنامه ریزی برای تقویت پیشگیری وضعی، اجتماعی، رسانه‌ای و کیفری وجود دارد.

اجرای اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه

وی با بیان اینکه در موضوع مهم پیشگیری از وقوع سرقت، حداقل ۲۷ دستگاه به استناد دستورالعمل صادره دارای شرح وظایف مصرح و مشخص است، گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند و به اموال مردم خسارت وارده می‌کنند با هدف کاهش جامعه آمار کیفری باید در دستور کار قرار گیرد.

شهنیایی اضافه کرد: در همین راستا، قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در دستگاه قضائی استان به صورت ماهیانه با هدف و رویکرد مطالبه‌گری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که وجود دارد برگزار شد که خوشبختانه در کاهش بسترهای وقوع جرم و افزایش فرصت کشف با روش علمی و کارآگاهی مؤثر بوده است.

مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس آمار، میزان سرقت در سال جاری تا این لحظه در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه قضائی استان مأموریت پیشگیری و مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت را با همکاری و مشارکت شهروندان و هم‌افزایی و هم‌‎پوشانی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6080875

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • مجازات‌ سرقت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان تشدید یافت
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس