Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:33:45 GMT

از 19 تا 100 سال میان فوتی‌های کرونا در غرب اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۵۹۴

از 19 تا 100 سال میان فوتی‌های کرونا در غرب اصفهان

مهدی ابن نصیر امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: در پیک نخست کرونا، آمار مرگ و میر به نسبت پایین بود اما در پیک دوم نسبت به پیک اول برغم تجهیز بیمارستان به وسایل حفاظتی، مواجهه و اقلام دارویی، آمار مرگ و میر بالاتر رفت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران افزود: در پیک سوم که اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، ویروس با تغییر ماهیتی که داده باعث درگیری بیشتر از اعضای بدن شده و با حمله به کلیه‌ها و قلب باعث شده تا آمار بستری بیماران ریسک فاکتور افزایش یابد که به دنبال آن  افزایش آمار مرگ و میر را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ۹۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی داران(بخش مرکزی فریدن) بستری شدند که تقریبا ۱۱۳ نفر فوت کردند؛ به طور میانگین می‌توان گفت روزی یک فوتی را در بیمارستان داشتیم.

ابن نصیر  اظهار داشت: طبق آمار فقط ۲۰ درصد بیماران کرونایی نیاز به بستری پیدا می‌کنند یعنی ۸۰ درصد آنان قرنطینه خانگی می‌شوند یا بدون علایم خوب می‌شوند که طبق این آمار تقریبا ۴ هزار نفر در این منطقه درگیر این بیماری شدند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان اینکه بین مراجعه کنندگان کمترین سن ۱۳ و بیشترین سن ۹۹ سال بود، افزود: بیشترین بیماران مبتلا به کرونا که در این مرکز بستری شدند دارای مشکلات زمینه‌ای از جمله تنفسی، فشار خون، دیابت و سرطان بودند که آمار مرگ و میر در این بیمارستان از جوان ۱۹ ساله تا بالای ۱۰۰ سال را در برگرفته است.

وی درباره اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرستان گفت: این تصمیماتی است که به واسطه گزارش‌های ستاد مبارزه با کرونا منطقه که به استان ارسال می‌شود، اتخاذ می‌شود و ما فقط آمارها را می‌دهیم اما تصمیم‌گیری با ستاد مبارزه با کرونا شهرستان و استان است.

ابن نصیر تصریح کرد: مردم پیک‌های متوالی و افسار گسیخته کرونا را باور کنند و این ویروس را جدی بگیرند زیرا تنها راه مقابله با شیوع کرونا، کاهش آمار ابتلا و ورودی‌ بیمارستان‌ها با کمک خودِ مردم است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان اینکه تاب و توان کادر درمان با روزهای ابتدای مقابله با کرونا قابل قیاس نیست، افزود: تاکنون بیش از 80 نفر از کادر درمانی بیمارستان شهید رجایی داران به کرونا مبتلا شدند که بیش از یک سوم از کادر درمانی را شامل می‌شود و این آمار بسیار بالا و نگران کننده است.

وی وضعیت تجهیزات تشخیصی و حفاظتی  بیمارستان را خوب توصیف کرد و عنوان داشت: با آمدن سی تی اسکن وضعیت بهتر شده هر چند تورم موجود باعث مشکلاتی شده اما سعی کردیم این وضعیت را هم مدیریت کنیم که این امر با کمک خیرین که در شهرستان حضور دارند و همیشه کمک حال بودند می‌تواند بهتر شود.

ابن نصیر ادامه داد:  با تورم و شرایط اقتصادی که در کل کشور به وجود آمده، مشکلات بسیاری ایجاد شده اما با همین شرایط تمام سعی خود را کردیم که سبد تغذیه‌ای بیماران تغییر نکند، هرچند در این هفته‌ها برخی اقلام کمیاب شدند یا چنان افزایش قیمت داشتند که در تهیه آن‌ها با مشکل روبرو بودیم و قیمت اجناس نیز با دلار افزایش یافت اما با کاهش دلار کاهش پیدا نکرد.

این مسئول در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به طرح توسعه بیمارستان اشاره کرد و گفت: طرح توسعه بیمارستان در زمینی به مساحت 4 هزار متر در 3 طبقه از سوی وزارت بهداشت با حضور اعضای کمیسیون بهداشت کلنگش به زمین خورد و بنا شد که امسال تکمیل شود اما با گرانی مصالح و کمبود اعتبار هنوز بخش عظیمی از آن باقی مانده و طرح نیمه کاره رها شده است که امیدواریم با پیگیری نماینده شهرستان و مسؤولان بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم که نیاز اساسی منطقه  به شمار می‌رود.

وی  افزود: خیرین این روزها می‌توانند بازوان و یاری دهنده کادر درمان باشند، به طور مثال چند وقت پیش بانوی خیر فریدنی با کمک 120 میلیون تومانی خود باعث شد تا ما بتوانیم بخش اطفال خود را تجهیز کنیم و اکنون مشکل آن‌چنانی در این بخش نداریم، امروز مردم با کمک به یکدیگر می‌توانند این بیماری را پشت سر بگذارند.

ابن نصیر خاطر نشان کرد: این بیمارستان در یک دوره ۲۵ روزه مرکز ارجاع کرونا در غرب استان بود که نزدیک به ۱۵ بیمار از شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار داشتیم اما اکنون فقط بیماران فریدن، چادگان، بویین میاندشت و بیماران بد حال فریدونشهر با توجه به نبود زیر ساخت درمانی و تشخیصی پذیرش می‌شوند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران ادامه داد: از مردم منطقه خواهشمندیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند این بیماری می‌تواند انسان را بیش از یک ماه درگیر کند و عوارض آن تا آخر عمر با انسان باشد همچنین یک خانواده اگر سرپرستش درگیر این بیماری شود واقعا برای خانواده مشکل‌ساز است.

وی در خصوص شایعات مجازی در خصوص تغییر مدیریتی بیمارستان شهید رجایی نیز عنوان کرد: فعلا با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم و تا آخرین لحظه مدیریتی خود از حق این منطقه به هر صورتی که باشد دفاع خواهیم کرد اما چون به دلیل تخصصی که داریم و به علت افزایش بیماران بدحال در این روزها در صورت نیاز به بیمارستان‌های اصفهان نیز کمک می‌کنیم اما هم‌اکنون با قدرت در مسؤولیت فعلی به کارم ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، بیمارستان شهید رجایی داران از بیمارستان‌های سطح ارجاع در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود و این روزها مناطق غرب در وضعیت قرمز قرار دارند و می‌طلبد که مردم این مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک کادر درمان بیایند که فشار کاری باعث شده قوای آن‌ها  تحلیل رود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ک۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فریدن مرگ آمار مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش ۲۲ درصدی آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق شدگی در فروردین سال جاری خبر داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار غرق‌شدگی در فروردین سال جاری اظهار کرد: در ماه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱۸ نفر به دلیل غرق‌شدگی مصدوم و فوت شدند و آمار مصدومان و فوتی‌ها به دلیل غرق‌شدگی حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مدت مذکور ۵۴ نفر طی حوادث غرق‌شدگی مصدوم شدند که این آمار رشد ۵۹ درصدی داشته است و ۶۴ نفر نیز فوت شدند که فوتی‌ها نیز رشد ۲ درصدی داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به بیشترین تعداد مصدومان و فوتی‌ها به دلیل غرق‌شدگی تصریح کرد: بیشترین مصدوم در استان‌های بوشهر با ۱۵ نفر و هرمزگان با ۸ نفر گزارش شده، همچنین بیشترین فوتی‌ها در استان‌های فارس با ۱۱ نفر و اصفهان با ۷ نفر ثبت شده است.

کد خبر 746876

دیگر خبرها

  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳