Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به بررسی و واکاوی دلایل تاخیر در اجرای مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق، اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، مختار الموسوی عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که موضوع جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق طی روزهای آتی در داخل این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد: پرونده حضور نظامی آمریکا در داخل کمیسیون روابط خارجی پارلمان به طور جدی مورد بحث و واکاوی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که چرا درباره خروج نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی در عراق تعلل و تاخیر صورت گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

الموسوی تاکید کرد: ما از سکوت دولت در قبال خروج این نیروها با وجود مصوبه پارلمان عراق که در اوایل سال جاری میلادی مبنی بر خروج همه نیروهای خارجی و در راس آنها آمریکا، تصویب شد، متعجب هستیم.

عراق| نماینده پارلمان : نظامیان آمریکایی به طور کامل در دوره بایدن از عراق خارج می‌شوند

وی گفت: نخست وزیر و دستگاه دیپلماسی عراق، پارلمان را از جزئیات مذاکرات دوجانبه میان واشنگتن و بغداد، مطلع نکرده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق نظامیان آمریکایی خروج نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم