Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:30:14 GMT

کاهش ۱۰درصدی قیمت مسکن مهر پردیس

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۳۶۳۷

کاهش ۱۰درصدی قیمت مسکن مهر پردیس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شاید همین زمزمه‌های پایین آمدن قیمت مسکن تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و بار روانی مربوط به آن موجب شد تا فروشندگان در پردیس هم کمی با خریداران و متقاضیان راه بیایند و فروش قسطی خانه در این شهر جدید را از هفته گذشته آغاز کنند.

این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد مواد و مصالح موجود در ساخت مسکن در داخل تولید می‌گردد و هیچ هزینه ارزی برای ساخت یک مربع واحد مسکونی وجود ندارد؛ به عبارت دیگر وابستگی قیمت بازار مسکن به قیمت ارز توجیهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آقای محسنی» یکی از فعالان عرصه مسکن مهر در این مورد می‌گوید: ریزش قیمت دلار یکی از دلایل پایین آمدن قیمت مسکن است و هفته گذشته در فاز ۸ مسکن مهر پردیس شاهد کاهش ۱۵۰ میلیون تومانی هر واحد بودیم و به نظر می‌رسد کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد.

وی با ابراز شگفتی از بالا رفتن قیت‌ها در مسکن مهر پردیس اظهار داشت: ماه گذشته یک واحد مسکن مهر ۱۲۱ متری و آماده تحویل در فاز ۸ پردیس حدود یک میلیارد تومان فایل شده و در فاز ۱۱ هم یک واحد مسکن مهر ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

«علیرضا. س» یکی از مشاوران املاک در فاز ۱۱ پردیس نیز می‌گوید: متاسفانه کسانیکه از بازار بورس، طلا، سکه سود خوبی نبردند و می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، به خرید ملک به عنوان سرمایه زودبازده روی می‌آورند و فرصت خانه‌دار شدن را از مستاجران می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهر پردیس به دلیل ساخت‌وساز مناسب و نزدیک بودن به تهران مشتری‌پسند است و اگر مسکن کمی طی ماه‌های آینده ارزان‌تر شود، تعدادی از ساکنان تهران می‌توانند با خرید مسکن در این شهر جدید، صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به قیمت روز یک واحد آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس، اظهار داشت: اکنون یک واحد ۸۷ متری همکف و غیرآماده حدود ۶۰۰ میلیون تومان و واحد آماده حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

«مریم. ف» یکی از متقاضیان خرید مسکن مهر پردیس است که با شنیدن خبر کاهش قیمت ملک در این شهر جدید راهی املاکی‌ها شده اما به قول خودش دست خالی بر می‌گردد.

او می‌گوید: کاهش قیمت جزئی است و املاکی‌ها به راحتی از سود خود نمی‌گذرند؛ پس از یک روز گشتن به این نتیجه رسیدیم که هنوز نمی‌توانیم در پردیس خانه بخریم.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس در مورد کاهش قیمت مسکن مهر پردیس در روزهای اخیر، اظهار داشت: شهر پردیس هم از ثبات یا کاهش قیمت مسکن در کل کشور تاثیر می‌پذیرد؛ به نظر می‌رسد همانطور که در برخی نقاط تهران شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت هستیم، در پردیس هم این تعدیل قیمت رخ داده است.

مهدی هدایت با تاکید بر اینکه قیمت مسکن در پردیس تا حدی تعدیل شده، بیان کرد: خانه‌های خالی هم باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بدون‌شک می‌تواند به کمک بخش مسکن بیاید و عرضه واحدهای دپو شده را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس به تصویب دو فوریت قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و افزود: اگر این قانون عملیاتی شود، دست دلالان از بازار مسکن کوتاه خواهد شد و قیمت‌ها نیز متعادل‌تر می‌شود.

هدایت ادامه داد: با عملیاتی شدن این قانون برخی از افرادی که دارای ۱۰۰ واحد مسکونی هستند و یک ریال هم مالیات نمی‌پردازند، مجبور به عرضه واحدهای خالی خود خواهند شد.

کارشناسان نیز معتقدند که تغییر وضعیت شکل گرفته در بازار مسکن زمینه تغییر قیمت واحدهای مسکونی مشابه سایر بازارهای سرمایه‌ای نظیر بازار سکه و ارز را فراهم می‌آورد و کاهش یا افزایش قیمت در یکی از بازارهای سرمایه‌ای مانند ارز شرایط را برای تغییر میزان تقاضا ایجاد می‌کند و به تغییر قیمت مسکن منجر می‌شود.

به عقیده آنان در حال حاضر از هر ۱۰ معامله منعقد شده در بازار مسکن، هفت معامله به قصد حفظ یا افزایش ارزش سرمایه انجام و به گرانی مسکن دامن زده می‌شود.

شهر جدید پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در ۱۷ کیلومتری شرق تهران و در مسیر جاده هراز قرار دارد و مساحت تقریبی آن چهار هزار و ۱۸۶ هکتار بوده و شامل ۱۱ فاز مسکونی، صنعتی، توریستی و تفریحی است.

پردیس به منظور تعادل‌بخشی به جمعیت تهران ساخته شد و بر اساس طرح جامع آن، افق جمعیتی این شهر ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

تاکنون در فازهای شهر جدید پردیس شامل فازهای ۹، ۱۱، هشت و پنج حدود ۷۰ هزار واحد احداث و به متقاضیان تحویل داده شده است و حدود ۱۲ هزار واحد باقی مانده آن هم پس از رفع مشکلات حقوقی در سال ۱۴۰۰ به متقاضیان واگذار می‌شود تا پرونده مسکن مهر پردیس بسته شود.

پربیننده ترین اجاره‌ آپارتمان ۷۰متری در تهران چند؟/ ارقامی بزرگ برای واحدهای کوچک! قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران (جدول معاملات یک ماه اخیر) نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت‌های عجیب اجاره بها در شمال تهران!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن مسکن مهر مسکن مهر پردیس سهام عدالت مسکن مهر پردیس میلیون تومان قیمت مسکن بازار مسکن کاهش قیمت شهر جدید یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

وقوع جهش های ارزی و البته افزایش نرخ تورم در سال های گذشته، در کنار برخی چالش های ساختاری نهادینه شده در اقتصاد ایران نقشی مهم و محوری در افزایش قیمت مسکن در ایران و سخت‌تر شدن خانه دار ‌شدنِ افراد بازی کرده اند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، بازار مسکن در سال های گذشته شرایط پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. در این راستا، به طور خاص وقوع جهش های ارزی و البته افزایش نرخ تورم در سال های گذشته، در کنار برخی چالش های ساختاری نهادینه شده در اقتصاد ایران، همه و همه نقشی مهم و محوری در افزایش قیمت مسکن در ایران و سخت‌تر شدن خانه دار ‌شدنِ افراد بازی کرده اند. 

در این راستا، بانک مرکزی کشورمان در آخرین گزارش خود از وضعیت قیمتی بازار مسکن در تهران، میانگین قمیت هر متر مربع مسکن در پایتخت را چیزی بیش از 81 میلیون تومان اعلام کرد که این عدد در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال گذشته از افزایش 24 درصدی و در مقایسه با ماه گذشته، از افزایش بیش از 3 درصدی حکایت دارد. با این همه، هنوز بسیاری از افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که عمده محرک های افزایش قیمت مسکن در ایران چیست؟ 

اگر مولفه تحریم و فشارهای خارجی که کلیت اقتصادی ایران و بخش های مختلف آن نظیر بازار مسکن را نیز متاثر می کند کنار بگذاریم، اینطور به نظر می رسد که بازار مسکن با 2 چالش مهم و محوری دست به گریبان است که برای حل آن ها بایستی تدابیری جدی اندیشیده شود. 

اول اینکه معادله عرضه و تقاضا در بازار مسکن ایران به ویژه در کلانشهرهایی نظیر تهران، حالتی متوازن ندارد. اکنون بخش تقاضا از عرضه پیشه گرفته و همین مساله خود سبب شده تا افزایش قیمت مسکن در پایتخت و متعاقبا دیگر شهرها و مناطق کشورمان(به عنوان مناطقی که از قیمت مسکن در تهران تاثیر می گیرند) را شاهد باشیم. به طور خاص در شهر تهران شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از مسکن در حال ساخت نیز عمدتا مربوط به مناطقی است که نیازهای عمده و محوری پایتخت را تامین نمی کند. 

مثلا به جای اینکه در پایتخت شاهد ساخت مسکن باشیم، در مناطق پیرامونی آن این موضوع به نحو ملموس‌تری قابل مشاهده است. از این رو، همین عدم توازن در معادله عرضه و تقاضا در بازار مسکن، سبب شده تا افزایش قیمت ها در بازار مسکن به ویژه در کلانشهرهایی نظیر تهران سرعت بگیرد. 

دوم اینکه دولت نیز همچنان از منظر قواعد دستوری به بازار مسکن می نگرد. معادله ای که ناکارآمدی آن در طی دولت های مختلف کشورمان در سال های گذشته به وضوح اثبات شده و اصرار بر تداوم آن، صرفا مشکلات را بیشتر می کند. در کنار این نوعِ نگاه نادرست، شاهد تشدید فعالیت های دلالی در بازار مسکن و در عین حال، تشدید رویکردهای هیجانی افکار عمومی به بازار مسکن و البته تقویت نگاه سرمایه ای به این بازار نیز هستیم. 

معادلاتی که همه و همه خود در ایجاد عدم توازن در بازار مسکن نقشی محوری بازی می کنند. البته که همانطور که پیشتر نیز گفته شد، مسائلی که در بازار مسکن و افزایش قیمت ها در این بازار ایفای نقش می کنند، بیشتر و گسترده تر از این حرف ها هستند با این حال، مولفه هایی که در این گزارش به آن ها اشاره شد نیز به طور خاص از منظر داخلی، اثرگذاری منفی را بر بازار مسکن داشته و دارند. 

منبع: الف

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن