Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه که چند سالی بود از بیماری قلبی رنج می‌برد در سن 79 سالگی درگذشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه ها از درگذشت ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه خبر دادند.
خبرگزاری رسمی سوریه بامداد دوشنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور خبر وفات ولید المعلم را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری سانا امروز اعلام کرد ولید معلم وزیر خارجه سوریه در سن 79 سالگی درگذشت. وی از سال 1964 در وزارت امور خارجه سوریه کار کرد. این دیپلمات همچنین در نمایندگی‌های دیپلماتیک سوریه در تانزانیا، عربستان سعودی، اسپانیا، انگلستان کار کرده و سفیر سوریه در رومانی و آمریکا نیز بوده است.
وی از سال 2006 ، تصدی وزارت امور خارجه سوریه را بر عهده داشت .
المعلم 79 ساله همچینن به مدت 10 سال سفیر کشورش در آمریکا بوده است.

حمله به عناصر وابسته به آمریکا
حملات افراد ناشناس به خودروی نظامی و مرکز ایست و بازرسی نیرو‌های سوریه دمکراتیک در الحسکه و رقه، به کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های این گروه منجر شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، خودروی نظامی و مرکز ایست و بازرسی شبه نظامیان قسد تحت حمایت آمریکا در حومه شرقی الحسکه و حومه غربی رقه هدف حمله قرار گرفت که براثر آن شماری از نیرو‌های این گروه کشته یا زخمی شدند.
برخی منابع محلی گفتند یکی از شبه نظامیان قسد به ضرب گلوله افراد ناشناس در اردوگاه الهول در شرق الحسکه زخمی شد.
این در حالی است که با انفجار بمب در مسیر خودروی نظامی این شبه نظامیان نزدیک روستای «السلحبیه» در غرب شهر رقه، نیرو‌های مسلح سرنشین این خودرو کشته یا زخمی شدند.
گزارشگر این شبکه گفت: میزان حملات علیه شبه نظامیان قسد در جزیره سوریه به شدت در حال افزایش است. در همین راستا، چهار تن از نیرو‌های مسلح در حملات جداگانه علیه مراکز استقرار و محور‌های تحرکات این گروه در حومه‌های الحسکه و دیرالزور کشته شدند.
برخی منابع محلی گفتند دو تن از نیرو‌های مسلح قسد در پی دو حمله افراد ناشناس به یکی از مراکز استقرار آن‌ها در منطقه «الشدادی» در جنوب الحسکه کشته شدند.
منابع افزودند یکی دیگر از نیرو‌های این گروه در پی منفجر شدن مینی که افراد ناشناس در اطراف منطقه «ابوراسین» در حومه الحسکه کار گذاشته بودند، کشته شد.
منابع محلی همچنین گفتند در حمله افراد ناشناس به نیرو‌های مسلح این گروه در جاده روستای «العزبه» در شمال شرق دیرالزور، یکی از نیرو‌های مسلح قسد کشته شد.
افراد ناشناس به مرکز استقرار شبه نظامیان قسد در اطراف منطقه «الدشیشه» در جنوب شرق الحسکه حمله کردند که به کشته شدن یکی از نیرو‌های این گروه منجر شد.
این حوادث در حالی روی داد که شبه نظامیان قسد به جنایت‌های خود علیه ساکنان مناطق استقرار خود ادامه می‌دهند. این گروه صد‌ها منزل را در منطقه جزیره سوریه ویران و ساکنان آن‌ها را وادار به کوچ می‌کند تا از این طریق، بر مردم این مناطق اعمال فشار کند و در پی آن، طرح تجاوزکارانه و برنامه‌های آمریکا برای تغییر ساختار اجتماعی منطقه اجرا شود و نیرو‌های اشغالگر آمریکا ثروت‌های این منطقه را غارت کنند.

ده‌ها خودروی زرهی آمریکا از سوریه وارد عراق شدند
خبرگزاری رسمی سوریه گفت که کاروانی مرکب از ده‌ها خودروی زرهی آمریکا با خروج از گذرگاه «الولید» سوریه وارد خاک عراق شدند.
خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که کاروانی از پنجاه خودروی زرهی و تانک متعلق به نظامیان آمریکایی با عبور از گذرگاه الولید در مرز سوریه با عراق وارد خاک عراق شدند.
بر اساس این گزارش، این کاروان از پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر المالکیه در شمال شرق استان الحسکه حرکت کرده بود و در طول مسیر خود، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.
خروج کاروان نظامی آمریکا از سوریه در شرایطی اتفاق می‌افتد که تغییرات رخ داده در وزارت دفاع آمریکا و روی کار آمدن «کریستوفر میلر» بعنوان سرپرست پنتاگون، پیش‌بینی‌ها در خصوص آغاز خروج بخش زیادی از نیروهای آمریکایی از غرب آسیا را تقویت کرده است.
«کریستوفر سی. میلر» روز شنبه (دیروز) در اولین پیام خود به نظامیان آمریکایی نوشت، زمان بازگشت آن‌ها به خانه فرا رسیده است. در همین حال باید به انتساب «دوگلاس ماکریگور» بعنوان مشاور اول پنتاگون اشاره کرد که بارها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده بود.
اما از سوی دیگر خروج این نیروها از سوریه، در شرایطی است که اعتراضات مردمی و عشایر به حضور اشغالگران در شمال شرق سوریه در هفته‌های گذشته افزایش داشته است. منابع محلی در این باره گفته‌اند که در شهرک «الصبحه» در شرق دیرالزور، ارتش آمریکا و عناصر قسد، وارد شهرک شده و تمامی مبادی خروجی و ورودی را بسته و شروع به بازداشت تعدادی زیادی از اهالی کرده‌اند.

احتمال خروج آمریکا از سوریه با انتخاب مستشار عالی جدید پنتاگون
پایگاه اینترنتی نشریه اکسیوس آمریکا، انتخاب داگلاس مک گرگور به عنوان مستشار اول پنتاگون را، نشانی از امکان خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه خواند.
اکسیوس نوشت، اقدام کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در تعیین داگلاس مک گرگور به عنوان مستشار اول پنتاگون، به دلیل شهره بودن مک گرگور به ایده خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، می‌تواند نشان از آن باشد که ممکن است دونالد ترامپ در روز‌های باقی مانده از ریاستش، تصمیمی اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند شرایط نظامی در سوریه را تغییر دهد.
این نشریه نوشت، تعیین مک گرگور شاهدی بر نیت پنتاگون، برای خروج نیرو‌های آمریکایی از خاورمیانه، قبل از پایان دوره ریاست ترامپ، است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه نیرو های این گروه امور خارجه سوریه افراد ناشناس شبه نظامیان قسد آمریکا از سوریه نیرو های مسلح ولید المعلم منابع محلی خروج نیرو مک گرگور زخمی شد کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۳.۸ و دهدز با ۱۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۱.۸ و کمینه دمای ۱۹.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته