Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلیزاده روز دوشنبه در آیین نکوداشت و تجلیل از فعالان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل به شکل ویدئوکنفرانس افزود: این هفته با شعار دانایی و مانایی پاس داشته می‌شود، چرا که رجوع به کتاب می‌تواند به توانمندسازی بشریت در افزایش علم، دانش و آگاهی در جامعه کمک کرده و این خود زمینه‌ساز ماندگاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کتابداران استان به اشکال مختلف کتاب‌های جدید و پرمخاطب را برای علاقه‌مندان معرفی کرده و در قالب فایل‌های مشخص برای گروه‌های سنی مختلف طراحی و ارائه کردند.

رضاقلیزاده به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین نشست‌های کتابخوانی و برگزاری رویدادهای کتابخوانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تمام تلاش کتابداران پرتلاش بر این بوده که برغم تعطیلی سالن‌های مطالعه، فضای کتاب و کتابخوانی با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر فراهم آمده و علاقه‌مندان از این فضا استفاده کنند.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان فعال است و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز با تامین اعتبار موردنیاز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی به برپایی محافل ادبی با عنوان شمس عطار در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۲ شهرستان این محفل ادبی فعال شده و در هفته جاری در شهرستان کوثر محفل ادبی شمس عطار راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این آیین گفت: استقبال مردم از برنامه‌های کتابخوانی در شرایط کرونا مطلوب و رضایت‌بخش است.

سیدباقر میرعبداللهی افزود: روز کتاب و پاسداشت زحمات کتابداران با سالروز رحلت علامه طباطبایی قرین شده که ضرورت دارد این ایام ارزشمند را برای فعالان این عرصه پاس داشته و گرامی بداریم.

وی تصریح کرد: در این ایام که شرایط برای ارائه خدمات به علاقه‌مندان کتاب سخت شده، کتابداران سراسر کشور سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا با شیوه‌های جدید رغبت و انگیزه به کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند.

او  گفت: امسال بدنبال شیوع بیماری کرونا بخش عظیمی از فعالیت‌های کتابخانه‌ای تعطیل شده ولی این وظیفه و رسالت توسعه فرهنگ کتاب در فضای مجازی با اعتقاد و علاقه راسخ ادامه دارد.

میرعبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در فضای مجازی سعی بر این است تا علاقه‌مندان به کتاب از تنوع خدمات ارائه شده بهره برده و به نوعی مهارت خود را در این حوزه افزایش دهند.

وی ادامه داد: همکاران ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با تهیه و تولید محصولات نرم‌افزاری و همچنین کلیپ‌های متعدد در خدمات علاقه‌مندان به کتاب هستند تا فاصله بین مردم و کتابخوانی به وجود نیاید.

وی با قدردانی از تلاش فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل بیان کرد: تدارک بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی در این حوزه توسط مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نوید یک حرکت بالنده و رو به جلو را دارد که در این شرایط کرونا این برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها نهاد كتابخانه های عمومی کشور اردبیل کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور اردبیل کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور اردبیل کتاب اخبار کنکور کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی علاقه مندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد نمایشگاه کتاب تهران را شب قدر کتاب دوستان دانست و گفت: بسیاری از افراد جامعه هر سال منتظر برپایی نمایشگاه کتاب هستند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشور‌ها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی در رابطه با آثار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فرهنگ معاصر کشور، عنوان کرد: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

نماینده مردم شریف اردستان در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی افزود: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد. همچنین در موضوع بودجه کار‌های خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، بیان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر