Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@10:05:56 GMT

تکلیف تعطیلی بورس در دو هفته آتی روشن شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۴۸۱۱

تکلیف تعطیلی بورس در دو هفته آتی روشن شد

ایران اکونومیست- با مطرح شدن بحث تعطیلی دو هفته‌ای تهران، حاشیه‌هایی در زمینه احتمال تعطیلی بورس مطرح شد که در این زمینه رییس سازمان بورس اعلام کرد: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود. ۲۲۳۲۲۳

 بحث تعطیلی دو هفته ای تهران موضوع تازه‌ای نیست، از مدت‌ها قبل و با گسترش شیوع ویروس کرونا بارها این موضوع از سوی مسوولان کشور مطرح و با مخالف همراه شد، تا اینکه هفته گذشته استاندار تهران با این موضوع موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام امکان تعطیلی دو هفته‌ای تهران از سوی استاندار تهران با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان بازار سهام همراه بود و اعلام کردند که در صورت شامل شدن بورس برای تعطیلی دو هفته‌ای، بازار تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد و می‌تواند زمینه افزایش عرضه از سوی سهامداران را در بازار فراهم کند.

در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سیاست‌های جدید دولت برای پیشگیری و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بورس

رئیس جمهوری در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست‌ها و محدودیت‌های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

به دنبال مطرح شدن این خبر از سوی رییس جمهوری، از شب گذشته شک و تردیدهایی درباره احتمال تعطیلی بورس مطرح شد که در این زمینه حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گویی اعلام کرد: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود.

به گفته وی در صورتی که تعطیلی بانک‌ها توسط هیئت دولت به طور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه گریبان کشور را گرفت و استان تهران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد؛ برخی محدودیت ها نیز در این استان پیش بینی شده است اما بنظر می آید این محدودیت کارایی زیادی در کاهش ترددها و در پی آن کاهش آمار مبتلایان به کوبید ۱۹ ندارد .

شاید موضوع تعطیلی تهران، راه حل قطعی کاهش ابتلا به کرونا در این استان نباشد اما می‌توان امیدوار بود که با تعطیلی دو هفته ای در کنار تعطیلی شهر با اعمال محدودیت های سختگیرانه، شاهد قطع زنجیره ابتلا به کرونا باشیم.

خبرآنلاین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعطیلی دو هفته ای مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور مالیاتی، این سازمان با گذشت بیش از سه هزار روز از تعویق وصول حقوق بیت المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیر منصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد و این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

به همین دلیل می‌توان گفت با این اقدام، یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» تعیین تکلیف شد
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • برج «طغرل» ؛ قدیمی ترین برج تهران مسافران را فرا می خواند
  • قدیمی‌ترین برج تهران کجاست؟