Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از تأمین و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن(مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت) از محل ذخایر استراتژیک کشور خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام گرفته ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید صارمی در تماس تصویری با شبکه یک سیما با بیان این مطلب، افزود: ستاد تنظیم بازار به صورت ویژه موضوع تنظیم بازار روغن نباتی را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا ۷۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک در بخش خانوار به صورت مایع توزیع شود که کار توزیع از اول آبانماه شروع شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: توزیع در وهله اول از بخش فروشگاه های زنجیره ای شروع شد که این توزیع تاکنون نیز به خوبی و به وفور تداوم دارد.

صارمی گفت: توزیع این ۷۰ هزار تن البته در سایر صنوف نیز شروع شده است تا به تدریج این سهمیه توزیع شود.

وی در خصوص موضوع روغن جامد بخش صنف و صنعت، نیز بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار برای این بخش نیز از محل ذخایر استراتژیک کشور ۷۰ هزار تن تامین و توزیع شده است.

 

الزام واحدهای تولیدی به ثبت ورود و خروج روغن در سامانه جامع تجارت

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: در حوزه تولید نظارت ها بر واحدهای تولید روغن انجام می شود و واحدهای تولیدی ورود و خروج روغن خود را در سامانه جامع تجارت باید ثبت نمایند.

صارمی در خصوص جلوگیری از تخلفات احتمالی، گفت: ما منکر این که تخلف هست نیستیم و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمانهای صمت استان و اتاق اصناف به عنوان متولیان نظارت بخشنامه‌های لازم را ابلاغ کرده‌اند و بازرسی‌های لازم دارد صورت می‌گیرد.

وی همچنین از تشدید بازرسی ها در بازار توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمانهای صمت استان و اتاق اصناف به کمک بسیج اصناف و به صورت هوشمند خبر داد.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: با تمهیدات انجام شده و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک کشور بازار روغن تنظیم خواهد شد.

 

۱۲۰ هزار تن روغن بخش خصوصی در حال ترخیص است

صارمی اضافه کرد: با هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۲۰ هزار تن از روغن بخش خصوصی نیز در حال ترخیص است که با انجام این اقدامات، ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت محل ذخایر استراتژیک هزار تن روغن ۷۰ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در اولین جلسه ۴ ساعته ستاد تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، بیان کرد: ادارات کل تعزیرات وصمت باید فضای بازار دراین استان را برای گران فروشان ناامن نمایند.

وی اظهار داشت: سال گذشته بررسیدگی به معیشت مردم تاکید بسیاری داشتیم، و این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت است و دراین رابطه با هیچ سودجویی تعارف نخواهیم داشت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه کالا‌های تنظیم بازارباید در ابتدا به دست کاسبان امین برسد، تاکید کرد: کالا‌هایی که جزء محصولات تتظیم بازار می‌باشند می‌بایست ابتدا در شبکه کاسبان امین توزیع شود.

وی تصریح کرد: توزیع محصولات مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید به صورت گسترده‌تر صورت می‌گرفت؛ محصول تنظیم بازار باید به قیمت واقعی به دست مشتری برسد.

استاندار قم ضمن انتقاد از تعداد کم غرفه‌های توزیع میوه شب عید گفت: امسال ۱۱ غرفه برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که بسیار اندک است و این مقدار حتی برای منطقه پردیسان هم کفایت نمی‌کند.

وی افزود: قبل از شروع ماه مبارک رمضان و ماه‌های منتهی به پایان سال قراربود پرتقال، سیب و خرما به مقدار کافی با قیمت مناسب خریداری شود تا محصول با قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.

آقامیری با اشاره به گزارش‌های روزانه گران‌فروشی که به سامانه ۱۲۴ اعلام می‌گردد؛ گفت: امسال حداکثر باید ظرف ۲۴ ساعت این گزارش‌ها مورد بررسی قرارگیرد.

آقامیری اظهار داشت: اگر اتفاق مثبتی در حوزه معیشت مردم و کاهش تورم در این استان رقم خورده مرهون زحمات و ایثار مدیرانی است که از آرامش خود و خانواده‌شان گذشتند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شده برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: امسال همه باید ابتدا جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم تا شاهد مهار تورم به معنای واقعی باشیم.

استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی استان در سال جدید همت و تلاش خود را باید چندین برابر کنند، ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب در راستای فرامین و منویات ایشان می‌بایست گام برداریم.

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • تداوم طرح توزیع میوه تنظیم بازار در فارس
  • تخلفات صنفی در بازار استان سمنان ۸ درصد کاهش یافت