Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است گزارش تحقیق محرمانه استرالیا در مورد اتهام ارتکاب جنایات جنگی سربازان این کشور در افغانستان به زودی همگانی شود.

دبیرکل نیروهای دفاعی استرالیا که چهار سال برای تحقیق روی اتهامات علیه نیروهای این کشور صرف کرده، گزارش خود را به دولت ارسال نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که به سفارش «انگوس کمبل»، رئیس وقت ارتش استرالیا تهیه شده، قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.

سربازان استرالیایی متهم به ارتکاب جنایات جنگی، از جمله کشتار مردم غیر نظامی افغانستان هستند.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا به تازگی اعلام کرد که نماینده ویژه‌ای را برای بررسی اتهامات جنایات جنگی در افغانستان منصوب می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استرالیا افغانستان جنایات جنگی استرالیا در افغانستان جنایات جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن

یک وبگاه آمریکایی فاش کرد که آنتونی بلینکن، گزارش یک کمیته تحقیق وابسته به وزارت خارجه آمریکا درباره جنایات نظامیان صهیونیستی را نادیده گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت آمریکایی پرو پابلیکا که به موارد سوء استفاده از قدرت در آمریکا می‌پردازد، نوشت که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا موسوم به «گروه بررسی لیهی» در گزارشی به «آنتونی بلینکن» به موارد نقض حقوق بشر از سوی نظامیان اسرائیلی پرداخته است.

به نوشته این وبگاه، کمیته مذکور گزارش خود را در ماه دسامبر سال گذشته به آنتونی بلینکن ارائه داد، اما او تاکنون هیچ توجهی به آن نکرده است.

در گزارش کمیته مذکور مواردی از قتل، تجاوز و شکنجه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به دست پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی ذکر شده است. موارد ذکر شده در  این گزارش به پیش از عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر باز می‌گردد.

این گزارش شامل «قتل‌های غیر قانونی» به دست پلیس رژیم صهیونیستی است؛ در یک مورد نظامیان رژیم اشغالگر دهان یک پیرمرد فلسطینی را بسته و به دستان او دستبند زده‌اند و گذاشته‌اند تا او جان دهد. همچنین در مورد دیگر نظامیان اسرائیلی به یک نوجوان فلسطینی که به جرم پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف دستگیر شده بود، تجاوز کرده‌اند.

«گروه بررسی لیهی» همچنین در گزارش خود خواستار تحریم تسلیحاتی برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی شده است، اما به گفته یکی از مقامات این کمیته، این گزارش همچنان در کیف آنتونی بلینکن مانده و باز نشده است.

در این میان یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به وبگاه پروپابلیکا گفت: «ما تعهد خود برای حمایت از قوانین حقوق بشر آمریکایی پایبند هستیم و آن را جدی می‌گیریم»!.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • تخریب ۱۵۵ مرکزدرمانی و۳۰۲۴جنایت جنگی ازآغاز تجاوزاسرائیل به غزه
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است