Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از استفاده شبکه شاد از پهنای باند ۳۲۸ گیگابیت بر ثانیه کشور خبر داد و گفت: ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرارشده است. خبرگزاری میزان- محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جمع خبرنگاران از ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های شبکه شاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مراحل رشد و توسعه شبکه شاد نمایش داده شد و اعضای شورا با کارکرد‌های شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد) آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با پدیده‌ای روبه‌رو شدیم که نظام آموزشی را در مخاطره قرارداد زمانی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه نبود ناگزیر به ارائه تدبیر بودیم لذا شاد یک مولود شش‌ماهه است که توانسته به بزرگ‌ترین نرم‌افزار و سکویی که ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات را انجام می‌دهد، تبدیل شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان و ۷۰۰ هزار معلم و ۱۰۰ هزار مدیر در شبکه شاد فعال هستند و رکورد استفاده هم‌زمان بیش از ۳۲۸ گیگا بیت بر ثانیه را پشت سر گذاشتیم و ۶۰۰ هزار ارتباط زنده را داشتیم.

وی ادامه داد: حضور هم‌زمان بیش از دو میلیون نفر را در شبکه شاد داشتیم و به‌طور متوسط ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روز حداقل یک ساعت و ۵ دقیقه در شاد فعال هستند و این اعداد بسیار بزرگی است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: طبیعتاً برخی از مناطق و یا مدارس با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اما همه‌کسانی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌دانند که هر هفته نسبت به هفته قبل اشکالات شاد کمتر می‌شود و تیم‌های ورزیده، متعهد و مصممی درصدد رفع این مشکلات هستند امیدوارم این شبکه بستر مناسبی برای ارائه خدمات آموزشی باشد.

وی اضافه کرد: عده‌ای به دلیل عدم امکانات ازجمله نداشتن تبلت و گوشی هوشمند به شبکه شاد دسترسی ندارند و یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که ممکن است اینترنت نداشته باشند جای نگرانی در این خصوص نیست، چون آموزش‌های ما از طریق تلویزیون ارائه می‌شود و در آموزش‌های تلویزیونی دقیقه مطابق برنامه زمان‌بندی مدارس دروس به‌طور کامل ارائه می‌شوند و مدیران نیز اوضاع را کنترل می‌کنند و با دانش آموزان در تماس هستند و رفع اشکال می‌کنند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: امیدوارم سال تحصیلی متفاوت امسال را باکیفیت خوبی پشت سر بگذاریم و با کمترین آسیب بتوانیم این سال را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش حضوری نباید تعطیل شود می‌توانیم دانش آموزان را گروه‌بندی کنیم و بارعایت فاصله اجتماعی در مدرسه حضور یابند و ارتباط حضوری داشته باشند و این برای همه ما بهتر است از ستاد ملی کرونا خواستیم در این زمینه کمک کند. مناطقی داریم که آمار دانش‌آموزانش بسیار کم است مانند مناطق روستایی و عشایری و حدود ۳۵ درصد مدارس ما آمار دانش‌آموزی آن‌ها زیر ۵۰ نفر است بنابراین این‌گونه مدارس بدون مشکل می‌توانند به کارآموزشی خود ادامه دهند.

حاجی میرزایی افزود: از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تبعیت می‌کنیم، اما پیشنهاد، تأکید و درخواست ما این است که مجال داشته باشیم در مناطقی که امکان‌پذیر است آموزش را به‌صورت حضوری ارائه دهیم این کار برای دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فوق‌العاده اهمیت دارد و آن‌ها باید در هفته حداقل یک تا دو روز را حتی با خانواده در مدرسه حضور یابند تا اطمینان حاصل کنیم که کار آموزش به‌خوبی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع جزو طراحی‌ها و برنامه‌های ما هست و پیش‌بینی‌شده که دانش آموزان پایه اول حتماً به‌صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌ها در مدرسه باشند بنابراین به‌محض اینکه ستاد کرونا این مجوز را به ما بدهد قطعاً این کار را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:
لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با قید فوریت در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد
انتهای پیام/ برچسب ها: اموزش و پرورش مدرسه شاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اموزش و پرورش مدرسه شاد حاجی میرزایی دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت‌آموزی ۳ مهارت فنی، نرم و سواد دیجیتال را آموزش می‌بینند و ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی حسین شهریور درباره طرح‌هایی که در سال جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال خواهد شد، گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید و رونق اقتصادی با مشارکت مردم توجه به آموزش و توسعه مهارت است چون سرمایه گذاری در آموزش و برنامه های توسعه مهارت می تواند به افراد کمک کند تا دانش و مهارتهای لازم را برای مشارکت در اقتصاد کسب کنند، علاوه بر این مهارت می تواند به بهره وری،نوآوری و رقابت بالاتر منجر شود و نهایتا جهش تولید و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمانهای توسعه ای است که مسئولیت خطیری در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای معرفی به بازار کار دارد.بر همین اساس امسال ما به صورت ویژه ۴ طرح را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای طرح مهارت افزایی ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از طرح ها در حوزه دانش آموزی است و برای اینکه دانش آموزان را با مهارتها آشنا و فرهنگ سازی کنیم و آنها هدایت شغلی و تحصیلی خود را دنبال کنند طرح مهارت افزایی دانش آموزان را پیش بینی کرده ایم که هم در قالب طرح تابستانی مهارت و هم در قالب استفاده از ظرفیتهای دولتی و آموزشگاه های آزاد دنبال خواهیم کرد و بر اساس آن آموزش ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را امسال در دستور کار داریم تا دستکم ۳ مهارت را در بحث مهارتهای فنی،مهارتهای نرم و سواد دیجیتال با توجه به موضوع فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های روز فرا بگیرند.

آموزش ۷۰ هزار نفر در طرح مهارت افزایی دانش آموختگان

شهریور طرح دوم را مهارت افزایی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: طرح دوم ما بحث مهارت افزایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاههاست و ما هدفگذاری کردیم ۲۴۰ استاندارد مشاغل جدید روبه رشد را در حوزه فناوری های برافکن و در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا و رایانش ابری و حوزه هایی که به روز هستند و جدیدترین مشاغل هستند تهیه کردیم و با تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم به امضا رساندیم موضوع آموزش فارغ التحصیلان در مراکز دولتی و پارکهای علم و فناوری را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی امسال آموزش ۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان پیش بینی شده تا مهارتهای مرتبط با فناوری های جدید را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عین حال طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری را ارائه آموزشهای ترکیبی عنوان کرد و گفت: تمایل شدیدی در جامعه دانشجویی وجود دارد که در کنار آموزش نظری و تئوری، به شکل عملی هم با مهارتها و موضوعات درسی خود آشنا شوند.ما این طرح را با عنوان طرح مهارت افزایی دانشجویان از طریق ارائه آموزشهای ترکیبی و هیبریدی پیش بینی کرده ایم که همزمان با تحصیل بتوانند حداقل ۳۰۰ ساعت را در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور در قالب کارورزی و کاربینی و کارآموزی بگذرانند.

آموزش مهارتی ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» 

شهریور متذکر شد: ما دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان ۳ جامعه هدف پیش بینی کرده ایم و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنها را مدنظر قرار دادیم ولی گروه آخر که بسیار مهم است و به آن نیاز شدید داریم، کارکنان و شاغلین بنگاههای اقتصادی است که این طرح را تحت عنوان توانمندسازی و توسعه آموزش شاغلین بنگاههای اقتصادی (تاک)  امسال دنبال می کنیم و در این طرح پیش بینی کردیم که ۲۷۰ هزار نفر در قالب این طرح هم مهارت آموزی و هم سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای داشته باشند که با گواهینامه ای که دریافت می کنند فعالیتشان را در بازار کار دنبال کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه