Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:56:24 GMT

منابع سرشار از ویتامین D برای تقویت ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۶۶۰۶

منابع سرشار از ویتامین D برای تقویت ایمنی بدن

ویتامین D از مواد مورد نیازی است که وجود آن برای بسیاری از عملکرد‌های بدن ضروری است.

این ویتامین در تنظیم و جذب کلسیم، سلامت استخوان‌ها، عضلات، مو‌ها و دندان‌ها و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش عمده‌ای دارد.

این ویتامین معمولا از نور خورشید به‌دست می‌آید که در محیط‌های بیرون به‌وفور یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط همه‌گیری کرونا که بسیاری از ما وقت زیادی را داخل خانه سپری می‌کنیم و نیز با توجه به نزدیک‌بودن فصل سرما که به‌طور طبیعی استفاده ما از نور خورشید را کاهش می‌دهد بسیاری از افراد در معرض کمبود این ویتامین قرار می‌گیرند.

از آنجا که یکی از نقش‌های مهم ویتامین D تقویت سیستم ایمنی بدن است، دریافت میزان کافی از این ویتامین در این روز‌های کرونایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. موارد زیر برخی از مواد غذایی هستند که می‌توانند شما را در شرایط همه‌گیری، قوی و سالم نگه‌دارند.

محصولات لبنی و غیرلبنی: شیر، ماست، دوغ و پنیر منابع بسیار خوبی از ویتامین D هستند. پنیر به‌طور ویژه در میان غذا‌های سرشار از ویتامین D قرار دارد. از بین انواع پنیر، پنیر ریکوتا بیشترین مقدار ویتامین D را تأمین می‌کند. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید یا رژیم‌های گیاهی را دنبال می‌کنید.

تخم‌مرغ: ویتامین D مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند به‌ویژه زمانی که همراه با زرده یعنی جایی که تمام ویتامین D در آن ذخیره می‌شود، مصرف شود.

ماهی: ماهی به‌ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، تن و خال مخالی نیز از منابع عالی و ارزشمند ویتامین D هستند و علاوه بر این ویتامین، کلسیم، اسید‌های چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی مهم بدن را نیز فراهم می‌کنند.

قارچ: سرشار از مواد مغذی است و مقادیر بسیار خوبی از ویتامین D مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. برای افزایش دریافتی ویتامین D چهار بار در هفته قارچ مصرف کنید. برای مزایای بیشتر می‌توان قارچ را قبل از مصرف در معرض آفتاب خشک کرد، زیرا قارچ‌ها در معرض نور خورشید به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کنند.

غلات کامل: مصرف گندم کامل، جو، جو دوسر و سایر انواع غلات کامل ویتامین D مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند.

آجیل: آجیل مانند گردو و بادام‌زمینی نیز ویتامین D مورد نیاز روزانه را به شما می‌دهند؛ فقط تعداد انگشت‌شماری آجیل برای حفظ قدرت و سلامت روزانه شما کافی است.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویتامین D تقویت سیستم ایمنی بدن آجیل ویتامین D تقویت سیستم ایمنی بدن سبک زندگی پارسی خبر آجیل ویتامین D مورد نیاز ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

خیام‌نکویی  معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن