Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهین باهر شهردار تبریز گفت: در مناطق حاشیه نشین با مشکل دسترسی، شیب‌های تند، عرض معابر کم مواجه هستیم و این مناطق به واقع تعریف کامل بدمسکنی است.

او گسل شمال غرب تبریز را یکی از خطرناک‌ترین گسل‌های کشور خواند و افزود: این گسل در ۱۱ زلزله‌ای که برای آن در تاریخ ثبت شده، زلزله‌هایی با قدرت ۷ و بالاتر از آن را تولید کرده است و این نشان می‌دهد که این گسل چقدر خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز افزود: این گسل در بازه ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال فعالیت می‌کند و اکنون حدود ۲۳۸ سال است زلزله‌ای در تبریز رخ نداده است.

شهین باهر با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای جابجایی محل اسکان حاشیه نشینان تبریز گفت: طرح جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین به صورت کلید به کلید طرحی قابل اجرا و سودمند از ابعاد مختلف است.

او با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیگیر انعقاد این تفاهم نامه بوده اند گفت: این طرح یک برنامه موفق در جهان است و در کشور‌های مختلف از جمله ترکیه اجرا شده و در حال اتمام است.

او گفت: در این طرح به اندازه‌ای که از افراد زمین می‌گیریم به همان میزان به آن‌ها آپارتمان ایمن و استاندارد با سند قطعی در همان محل تحویل می‌دهیم.

شهین باهر با اشاره به اهمیت این طرح گفت: اجرای موفق این طرح می‌تواند به یک الگو برای مناطق بدمسکن و حاشیه نشین کشور تبدیل شود.

رحمتی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی هم حاشیه نشینی را یکی از تهدید‌های شهر تبریز دانست و گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت شهری تبریز در بافت حاشیه شهر زندگی می‌کنند که خیلی از آن‌ها به خاطر مهاجرت‌های قبل از انقلاب که مدیریت نشده، شکل گرفته است.

در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، به تبریز تفاهم نامه احداث دوهزار واحد مسکونی برای جابجایی دوهزار خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم‌ترین طرح حاشیه نشینی در کشور امضا می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیا شهرداری تبریز حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان