Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@03:15:15 GMT

آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما + هشدار وزیر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۲۷۹

آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما + هشدار وزیر

خبرگزاری آریا - قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی بالاخره مشخص شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های خود را نهایتا تا10 درصد بالاتر از نرخنامه خرداد ماه امسال بفروشند و به گفته وزیر راه و شهرسازی گرانفروشان به تعزیرات معرفی می‌شوند.
قیمت بلیت هواپیما 18 مهر ماه امسال برای پروازهای داخلی اعلام شد و بر اساس نرخنامه جدید ابلاغ شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداکثر نرخ پروازهای داخلی به دو میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود که البته قرار شد از ابتدای آبان ماه این قیمت ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتشار این خبر نارضایتی و اعتراض‌هایی از سوی مردم در فضای مجازی را به همراه داشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این اقدام انتقاداتی را مطرح کردند. در نهایت وزیر راه و شهرسازی قیمت جدید ابلاغ شده برای بلیت پروازهای داخلی را لغو کرد و مقرر شد در جلسات ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری برای این موضوع تعیین تکلیف شود.
بعد از گذشت بیش از یک ماه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شد و شورای عالی هواپیمایی کشوری ضمن صدور مجوز افزایش افزایش 10 درصدی نرخ پروازهای داخلی دامنه قیمت های نیز لغو شده و ایرلاین ها تنها مجاز به رعایت سقف نرخ های ابلاغی شدند.
محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی –در این باره اظهار کرد: در جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بر اساس محاسبات انجام شده، محدودیت حداقل نرخ‌ پروازهای داخلی لغو و مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی مجاز باشند روی نرخنامه اعلام شده در خرداد ماه امسال 10 درصد اضافه کنند.
وی افزود: هیچ کدام از ایرلاین‌ها حق ندارند بیشتر از 10 درصد تصویب شده روی قیمت بلیت‌هایشان اعمال کنند و در صورتی که این سقف را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این مصوبه به همه شرکت‌ها ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی موظفند نرخنامه جدید را هر چه سریعتر و بر اساس مصوبه اخیر ابلاغ کنند.
منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی وزیر راه و شهرسازی قیمت بلیت هواپیما هواپیمایی کشوری پروازهای داخلی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت

با آرام شدن تنش منطقه‌ای شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرد که این کشور پروازهای خود به ایران را از سر گرفته است.   به گزارش  مهر، خطوط هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازهای خود به ایران را بازگشایی می‌کند.   همزمان با آغاز عملیات ایران علیه اسرائیل، برخی کشورها پروازهای خود به مقصد ایران را به حالت تعلیق در آوردند، اما با پایان این عملیات و بازگشایی فرودگاه‌ها، کشورهای مختلف به تدریج در حال از سرگیری پروازهای خود به و از ایران هستند.   به گزارش خبرگزاری الجزیره، شرکت خطوط مسافری قطر ایرویز در هفته ۲۰ پرواز به ۴ شهر تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انجام می‌دهد.   پیشتر، خطوط هواپیمایی عراق نیز اعلام کرده بود که از سه شنبه، پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی برای پروازهای باطل‌شده