Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:45:56 GMT

تبریز دارای ۵۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۳۴۹

تبریز دارای ۵۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین است

شهین باهر با اشاره به وجود ۲۰۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می کنند و اگر زلزله ای در تبریز رخ بدهد ما شاهد یک فاجعه بزرگ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین باهر» امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک بزرگ که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا همراه بود با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: طرح جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین به صورت کلید به کلید طرحی قابل اجرا و سودمند از ابعاد مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز گسل شمالغرب تبریز را یکی از خطرناک ترین گسل های کشور دانست و گفت: این گسل در ۱۱ زلزله ای که برای آن در تاریخ ثبت شده، زلزله هایی با قدرت ۷ و بالتر از آن را تولید کرده است و این نشان می دهد که این گسل چقدر خطرناک است.

وی افزود: این گسل در بازه ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال فعالیت می کند و اکنون حدود ۲۳۸ سال است زلزله ای در تبریز رخ نداده است. قصد ندارم بگویم ۱۲ سال یا کمتر با زلزله تبریز فاصله داریم، حرف من این است که باید موضوع بد مسکنی در تبریز را جدی بگیریم.

شهردار تبریز با اشاره به وجود ۲۰۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می کنند و اگر زلزله ای در تبریز رخ بدهد ما شاهد یک فاجعه بزرگ خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت این مناطق خاطرنشان کرد: در این مناطق با مشکل دسترسی، شیب های تند، عرض معابر کم مواجه هستیم. این مناطق به واقع تعریف کامل بدمسکنی است که همه ما موظفیم به ساکنان این مناطق محروم خدمت کنیم.

شهین باهر با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیگیر انعقاد این تفاهم نامه بوده اند گفت: این طرح یک برنامه موفق در جهان است و در کشورهای مختلف از جمله ترکیه اجرا شده و در حال اتمام است.

وی گفت: در این طرح به اندازه ای که از افراد زمین می گیریم به همان میزان به آنها آپارتمان ایمن و استاندارد با سند قطعی در همان محل تحویل می دهیم. انتقال زمین و آپارتمان به صورت کلید به کلید خواهد بود.

شهردار تبریز فضای موجود در شهر را برای کارهای عمرانی مناسب دانست و گفت: همکاری و هماهنگی موجود در بین دستگاه ها در طول تمام سال های پس از انقلاب کم نظیر است و باید از این فرصت بوجود آمده برای اجرای پروژه های مختلف استفاده کنیم.

ایرج شهین باهر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: اجرای موفق این طرح می تواند به یک الگو برای مناطق بدمسکن و حاشیه نشین کشور تبدیل شود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایرج شهین باهر حاشیه نشینی تبریز حاشیه نشین شهین باهر زلزله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف پرسپولیس غایب مقابل صنعت نفت!

به گزارش "ورزش سه" تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس عصر پنجشنبه در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که دیدار رفت این دو تیم در تهران با نتیجه 2-2 مساوی شد.
بازی رفت دو تیم یازده آبان ماه سال گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که با نتیجه 2-2 به پایان رسید. گل‌های پرسپولیس را گولسیانی از روی نقطه پنالتی و محمد عمری به ثمر رساندند و برای صنعت علی یوسف عراقی و دانیال اسماعیلی‌فر (گل به‌خودی) گل زدند.
در این بازی صنعت نفت در نیمه نخست با اخراج حسین سنگرگیر ده نفره شد اما در کمال شگفتی در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده به گل دوم رسید و بازی را مساوی کرد.

هر دو تیم نسبت به آن بازی که بیش از پنج ماه و نیم از آن گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند. در آن مسابقه یحیی گل‌محمدی و عبدالله ویسی سرمربیان دو تیم بودند اما حالا اوسمار و فراز کمالوند روی نیمکت رودرروی هم قرار می‌گیرند.

در عین حال نکته جالب اینجاست که از ترکیب اصلی آن روز پرسپولیس شش بازیکن در ارنج بازی برگشت حاضر نخواهند بود چرا که یا از پرسپولیس جدا شده‌اند یا نیمکت‌نشین خواهند بود.
علیرضا بیرانوند که مصدوم است، میلاد سرلک، محمد عمری و نبیل باهویی که از جمع سرخ‌ها جدا شده‌اند و سعید صادقی و علی نعمتی که در نیم فصل دوم نیمکت‌نشین شده‌اند در بازی برگشت در ترکیب ابتدایی سرخ‌ها حضور نخواهند داشت.
از بین نفرات نیمکت‌نشین آن روز پرسپولیس هم شهاب زاهدی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت حالا در جمع سرخ‌ها حضور نخواهد داشت و حدت حنانوف همچنان مصدوم است.
در نقطه مقابل صنعت نفت آبادان که در ازای هشت بازیکن جدیدی که در زمستان جذب کرد تنها دو بازیکن را از دست داد. یکی احمد شریعت‌زاده که در بازی رفت با پرسپولیس بازیکن اصلی بود و دیگری فهد طالب عراقی که در آن مسابقه روی نیمکت نشست و به بازی نرفت.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • نصف پرسپولیس غایب مقابل صنعت نفت!
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • اتفاق عجیب برای یک پرسپولیسی و یک استقلالی در تبریز