Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@03:42:03 GMT

استخراج انرژی خورشیدی از لامپ‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۶۵۰

استخراج انرژی خورشیدی از لامپ‌های خانگی

به گزارش نیواطلس، صفحات خورشیدی جدید کارایی زیادی دارند، اما استفاده از سرب که فلزی سمی است باعث می‌شود تا استفاده از آنها در محیط‌های دربسته امری خطرناک باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برای حل این مشکل پژوهشگران صفحات خورشیدی جدیدی را تولید کرده‌اند که امنیت بیشتری دارد و با محیط زیست نیز سازگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صفحات تازه قادر به جذب نور لامپ‌های عادی نیز هستند و بهره‌وری قابل توجهی دارند.

محققان چینی و انگلیسی در تحقیقات خود به این جمع بندی رسیده‌اند که می‌توان صفحات خورشیدی جدید بدون سرب به نام پی آی ام را برای دریافت و ذخیره سازی انرژی دریافتی از لامپ‌های خانگی به کار گرفت.

بهره‌وری این صفحات برای دریافت انرژی از نور لامپ بین ۴ تا ۵ درصد در نوسان است و امید می‌رود این رقم در آینده افزایش یابد. این نوع صفحات به خصوص برای تولید پوشیدنی‌های بدون نیاز به باتری، در منازل هوشمند و برای تکمیل شهرهای هوشمند قابل استفاده هستند.

 

پربیننده ترین زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت کاهش پیدا کرد؟ آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط با آزادشدن سهام عدالت، ‌۵۰میلیون نفر سهامدار فارس شدند/ بازدهی ۸۰۰درصدی سهم فارس ظرف ١۵ماه صادرات یک میلیارد دلاری بنزین در آخرین روز مهرماه/ ٢٢میلیون بشکه به فروش رفت پرواز قیمت نفت در پی خبر کشف واکسن کرونا/ اوج‌گیری تا سقف ماهانه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی خورشیدی لامپ کم مصرف انرژی مصرفی انرژی برق سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند

به نقل از پایگاه خبری سازمان اطلاعات فراجا، ماموران مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قزوین، تعداد ۲ صفحه اینستاگرامی با محتوای ضد امنیتی را شناسایی کردند.

در توضیحات بعدی این پایگاه آمده که ضمن مسدود سازی و حذف محتوای مجرمانه با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی