Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود اینکه تالارهای پذیرایی دزفول تعطیل اعلام شده اما این تعطیلی نتوانست تاثیر چندانی برکاهش برگزاری این مراسم‌ها در این شهرستان داشته باشد چرا که صاحبان باغ ویلاهای این شهرستان جان مردم را بازیچه تجارت خود کرده اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، آمار مبتلایان به کرونا همچنان در شهرستان دزفول به طور صعودی در حال افزایش و این شهرستان در وضعیت «پرخطر» است و این شرایط بحرانی موجی از نگرانی در بین مردم ایجاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان دزفول تجمعات و برگزاری از جمله مراسم عروسی، عزا، همایش و..  ممنوع اعلام شد و در این باره  یکی از مکان‌هایی که تصمیم بر تعطیلی آن گرفته شد تالارهای پذیرایی بود.

با و جود اینکه تمامی تالارهای پذیرایی دزفول تعطیل اعلام شده اما این تعطیلی نتوانست تاثیر چندانی بر کاهش برگزاری این مراسم‌ها در این شهرستان داشته باشد چرا که صاحبان باغ ویلاهای این شهرستان جان مردم را بازیچه تجارت خود کرده اند؛ معضلی که در این شرایط بحرانی، مشکلی دو چندان برای مردم دزفول ایجاد کرده است و همین امر در نهایت تاثیر را در افزایش شیوع بیماری کرونا نیز داشته و دزفول را در  شهرهای قرمز«پرخطر» استان خوزستان قرار داده است.

با وجود آنکه مسئولان بارها تاکید کرده‌اند که مراسم عروسی و عزا باید تعطیل شود اما برخی بی‌تفاوت به وضعیت قرمز کرونا در دزفول، نادیده گرفتن تلاش خالصانه کادر درمان  همچنان مراسم‌های خود را مانند قبل این بار در باغ ویلاها برگزار می‌کنند.

این در حالی است که کرونا این روزها همچنان در شهرستان دزفول جولان می‌دهد و وضعیت این شهرستان (قرمز پرخطر) گفته شده اما مردم بی‌تفاوت نسبت به شیوع دوباره این ویروس به زندگی عادی خود می پردازند.

اما آن سوی دیگر بزم کرونا در روستاهای دزفول است

این روزها که وضعیت کرونا در شهرستان دزفول  قرمز پرخطر است و کرونا در حال تاخت و تاز است اما مراسمات عروسی آن هم با جعیت زیاد و به شکل سنتی  در روستاها و توابع این شهرستان در حال برگزاری است. خانواده‌هایی که  تمام فکر و ذهن‌شان تنها برگزاری مراسم عروسی‌شان است و به این نکته توجه نمی‌کنند که ویروس کرونا جهشی بوده و در یک مراسم چندین نفر را مبتلا می‌کند و نیز کشنده است.

آیا اعمال محدودیت‌های کرونایی در اردبیل کافی است؟آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ هشدار درباره ظرفیت پزشکیزندان‌های استان خراسان جنوبی کمترین چالش را در شیوع کرونا داشتنداما نکته تاسف‌بار ماجرا این است علاوه بر معضل این روزهای دزفول "باغ ویلاهای دزفول "؛ اوج برگزاری چنین مراسم‌هایی در روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود و گویا روال زندگی عادی در جریان است و یا  شاید هم تصور بر این است که در روستاها خبری از کرونا نیست.

بیش از 15هزار باغ‌‌ویلا در شهرستان دزفول وجود دارد. هر روز به دلیل نبود نظارت کافی شاهد رشد قارچ‌گونه باغ ویلاها و قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی شهرستان هستیم. زمین‌های که پس از قطعه‌بندی به باغچه‌های کوچک‌تر تبدیل و در آن سازه و استخر ساخته می‌شود. متراژ برخی از این باغ ویلاها به زیر400 مترمربع هم رسیده و با قیمت‌های نجومی به فروش و یا کرایه داده می‌شوند.

به گزارش تسنیم: تاکنون حدود سه هزار و 700 فرد مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول بستری شده و متاسفانه 460 نفر از بیماران بستری حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول فوت کردند.

گزارش از فاطمه دقاق نژاد

انتهای پیام/337/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان دزفول باغ ویلاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا کفاش‌زاده اظهار کرد: با توجه استقبال بسیار خوب مردم شهرستان بردسکن از همایش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای که همه ساله به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود امسال نیز با پیگیری‌های انجام شده و حمایت مسئولان برنامه‌ریزی شده است این همایش برای سیزدهمین سال در چهاردهم تیر ماه به میزبانی شهرستان بردسکن برگزار شود.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زودخانه‌ای شهرستان بردسکن افزود: جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی اولیه این همایش در شهرستان برگزار شده است و یک جلسه دیگر نیز در اداره کل ورزش جوانان استان برگزار می‌شود و امید است بتوانیم امسال نیز  با شکوه‌تر از سال‌های گذشته این همایش را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: این رویداد ملی ورزشی به یک برند تبدیل شده است و نام بردسکن با ورزش‌های پهلوانی و زورخانه کشور بلند آوازه شده است.

کفاش زاده گفت: خوشبختانه این همایش ملی در تقویم اجرایی فدراسیون ثبت شده است و از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر این هستیم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار که سال گذشته معاون وزیر ورزش و جوانان برای این همایش  قول داده بود تحقق پیدا کند.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زودخانه‌ای شهرستان بردسکن اظهار کرد: امسال برنامه ریزی شده است از بیش از ۲۵ استان کشور و ۴۵ شهر با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر این همایش کشوری در بزرگ‌ترین گود روباز کشور واقع در پارک ولیعصر بردسکن در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شود.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد
  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • مدارس این شهرستان ها امروز چهارشنبه تعطیل شدند