Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مشکل به وجود آمده برای ساکنینی پروژه تعاونی مسکن امیرالومنین (ع) اظهار داشت: این پروژه از سال 81 شروع شده ولی متأسفانه یکسری کارهای قانونی آن باقی مانده و عملاً منتج به نتیجه نشده است.

وی افزود: در مجلس یازدهم جلسات متعدد و پیگیری‌های فراوانی در این مورد داشته‌ایم تا بتوانیم مشکلات پروژه تعاونی مسکن امیرالمؤمنین را حل کرده و در همین راستا با مسئولان شهرستانی، استانی و ملی از جمله وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی داشته‌ و مشکلات را پیگیری کرده‌ام تا رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده پاکدشت در مجلس درباره اختلاف موجود در این زمینه اظهار داشت: اولین اختلاف مربوط به مالکیت زمین‌های این پروژه بازمی‌گردد به طوری که می‌گویند رأی در این باره صادر شده است ولی وقتی سه کارشناس موضوع را بررسی کردند اعلام شده است که حق با مالکین این زمین‌ها که 30 کشاورز هستند، است.

بشیری گفت: با برخی مسئولین از جمله فرماندار پاکدشت در این مورد مذاکره کرده و مشکل را با دادستان و رئیس دادگستری شهرستان‌ پیگیری کرده‌ام و به آنها اعلام کردم که اگر رأی این پرونده زودتر صادر شود می‌تواند مشکلات مردم را حل و فصل کند البته امیدوارم دستگاه‌های مرتبط هم این رأی را بپذیرند ولی از مسئولین می‌خواهم به خاطر مردم رأی دادگستری را بپذیرند.

وی افزود: امیدوارم هرچه سریع‌تر پروژه تعاونی مسکن امیرالمؤمنین به پاکدشت الحاق شود و در همین راستا بایستی در طرح جامع و تفصیلی این شهرستان این موضوع دیده شود که متأسفانه در شرایط فعلی این پروژه خارج از طرح است ولی قطعاً باید این اتفاق رخ داده و مشکل طرح جامع این شهرستان هم حل شود.

نماینده پاکدشت در مجلس گفت: جلسات زیادی برای رفع مشکل اعضای این تعاونی داشته‌ام و در همین راستا در هفته گذشته با مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره الحاق این پروژه به شهرستان پاکدشت داشته‌ام و قرار شده اداره راه و شهرسازی استان تهران و شهرداری پاکدشت اقدامات لازم را در این باره انجام دهند که البته این مسئولین موافق رفع سریع مشکلات مردم در این تعاونی مسکن هستند. ولی نیاز است که استاندار تهران جدی‌تر پای این کار آمده و دستورات لازم را صادر کند.

بشیری گفت: نزدیک 4 هزار نفر در این تعاونی مسکن عضو هستند که این افراد لازم‌التوجه هستند این در حالی است وقتی دولت فعلی و سابق پروژه‌های مسکن مهر را در کشور عملیاتی کرده است برای رفع مشکلات و حذف ضرورت مردم این کارها را کرده‌اند و بهتر است بدانیم که عمده اعضای این تعاونی مسکن نیازمند هستند لذا وظیفه همه مدیرا و مسئولین از جمله اداره راه و شهرسازی و استاندار تهران است که جدی‌تر به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: اگر سریع‌تر مشکلات مردم ساکن در این تعاونی مسکن حل شود این افراد می‌توانند پروژه خود را زودتر آغاز کنند این در حالی است که خیلی از فرزندان این افراد در حال حاضر بزرگ شده‌اند و حتی این خانوارها عروس و داماد دارند وچون در این تعاونی مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند نبایستی زندگی‌شان تحت‌الشعاع آن قرار گیرد.

نماینده پاکدشت در مجلس گفت: ورود استاندار به این پرونده می‌تواند خیلی از مسائل را جلو برده و مشکلات را رفع کند و بعد از او رئیس اداره شهر و راهسازی استان تهران و مسئولین ملی مستقر در وزارت راه و شهرسازی دیگر افراد هستند که در این زمینه نقش مؤثری دارند.

بشیری اظهار داشت: چند روز گذشته هم در این باره با رئیس اداره راه و شهرسازی استان تهران دیدار کردم و حتی لازم است در این زمینه مدارک لازم از سوی شهرداری پاکدشت ارسال شده و طرح جامع و نقشه‌های لازم و مربوطه در این زمینه تهیه و ارسال شود.

وی گفت: اگر کارهای مطالعاتی و نقشه‌های لازم از سوی شهرداری و اداره راه و شهرسازی نهایی شود خیلی سریع به مرحله پایان مشکلات این تعاونی مسکن خواهیم رسید.

نماینده پاکدشت در مجلس با بیان اینکه معاون عمرانی استانداری تهران هم می‌تواند  در این زمینه مؤثر واقع شود، عنوان کرد: نیتم پیگیری مشکلات اعضای تعاونی مسکن امیرالمومنین و حل و فصل آن تا پیش از پایان سال و حتی پایان دولت است البته این را هم بگویم اولویت اولم در موضوع تعاونی‌ها در کشور رفع مشکلات مردم در این پروژه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی مجلس مسکن فرهاد بشیری پاکدشت استاندار تهران نماینده پاکدشت در مجلس اداره راه و شهرسازی تعاونی مسکن استان تهران مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است