Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ زمزمه جهش مجدد قیمت مرغ دوباره در بازار به گوش می‌رسد و این درحالیست که نامه استاندار برای وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تامین نهاده بیشتر برای استان، بی‌پاسخ مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مسئله ثبات و کنترل قیمت کالاها، به خصوص کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر تبدیل به چالشی مهم بین مسئولان و مردم شده است اگرچه شیوع ویروس کرونا با وجود کشندگی و خطر فراوان باید این روزها در صدر اخبار باشد اما مشکلات اقتصادی آنقدر قدرتمندتر ظاهر شده‌اند که جای کرونا را در اخبار گرفته و به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه ماه‌های اخیر در بازار زنجان از کره تا شکر، مرغ و روغن همگی در دوره‌ای کمیاب شدند، اگر روغن جامد را از بین کالاهای اساسی و روزمره فاکتور بگیریم، با تلاش فراوان مسئولان سازمان صمت چند روزی است که کالاها در حد نیاز مردم در بازار موجود شده‌اند، اما موضوع گرانی و تراز نبودن ترازوی دخل و خرج مردم در این میان جلب توجه می‌کند.

یکی از اقلام مصرفی پر سر و صدا در ماه‌های اخیر مرغ گرم بود که مدتی روی خوش به مردم نشان نداد و سپس با افزایش قیمت وارد بازار شد. بر اساس اظهارات مرغداران و اتحادیه مرغ فروشان منشاء اصلی مشکلات مرغ از "گرانی نهاده‌ها" که حاصل سوء مدیریت مسئولان جهاد کشاورزی بود آب می‌خورد، همچنین تفاوت قیمت بازار زنجان با استان‌های اطراف به نارضایتی مرغداران دامن زده بود.

استان زنجان از معدود استان‌هایی بود که مرغ را با نرخ مصوب دولتی و تفاوت چند هزار تومانی نسبت به شهرهای اطراف به دست مردم می‌رساند، اما همین خلاء موجود و تفاوت قیمت موجب نارضایتی مرغداران و عدم عرضه مرغ به بازار شد که نهایتا مسئولان استان ناچار به افزایش قیمت شدند. این افزایش قیمت در چند روز متمادی و یکباره رخ داد و مواجه شدن با آن برای مردم استان دشوار بود.

چرا ‌نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان ـ قزوین نیمه‌تمام ماند؟گرانی‌های پی‌درپی کمبود "لاستیک" و "روغن موتور" را در زنجان تشدید کردتخلف قصابی‌های زنجان در روزهای کرونایی/خطر شیوع کرونا در گوشت‌های آویزان قصابیگزارش| سیاهچاله فرآوری محصولات کشاورزان در سایه بی‌تدبیری‌/ کشاورزان زنجانی نقره‌داغ شدند

لازم به ذکر است اگرچه افزایش قیمت برای مردم زنجان سنگین تمام شد اما قیمت‌ها در این استان همچنان فاصله خود را با استان‌های اطراف حفظ کرده‌اند و به گفته مسئولان نزدیک به 3 هزار تومان کم‌تر از آن استان‌ها است، امام طبق اخبار از چند شب گذشته دوباره زمزمه‌های افزایش قیمت مرغ در استان‌های اطراف به گوش می‌رسد و این می‌تواند زنگ خطری برای مردم زنجان باشد.

با توجه به بخشی از وظیفه کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است، موضوعی که باید بررسی شود این است که آیا این افزایش قیمت شهرهای اطراف می‌تواند دوباره بعد از ثبات نزدیک به دو هفته‌ای بازار زنجان را نا ‌آرام کند؟

محمدعلی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و مرغ به اندازه کافی در بازار توزیع می‌ود و در دسترس مردم قرار دارد.

وی در خصوص احتمال کمبود مرغ در آینده گفت: اگر موضوع نهاده حل نشود طبیعتا بحث تولید هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است در ماه‌های آینده در مقاطعی بازار دچار کمبود عرضه شود، اما تمام تلاش ما در راستای تامین نهاده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص دستور استاندار مبنی بر ارسال نامه به وزیر جهاد برای تخصیص نهاده بیشتر در راستای کنترل بازار به استان زنجان، تصریح کرد: نامه مذکور از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد اما تا به این لحظه جوابی از سمت وزیر دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به احتمال افزایش مجدد قیمت‌ها اعلام کرد: احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد چرا که اخیرا افزایش قیمت چشمگیری را در سطح کشور داشته‌ایم و از شب‌های گذشته جهش قیمت را داشته‌ایم.

با این تفاسیر با وجود اینکه در ماه‌های گذشته فشار افزایش قیمت‌ها و اصرار مسئولان به نگهداشتن قیمت مرغ در نرخ مصوب نهایتا موجب کمبود و ناآرامی در بازار شد اما چند روزی بود که بازار زنجان روی ثبات در قیمت و عرضه مرغ را به خود دیده بود اما با توجه به جهش مجدد قیمت‌های کشوری، پا برجا بودن مشکلات نهاده‌ای و بی جواب ماندن نامه استاندار که تحت فشار شرایط موجود است شاید نشانه‌ای از افزایش مجدد قیمت‌ها است. باید دید که مسئولان برای کنترل بازار در روزهای آینده که تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی اوج خواهند گرفت چه تدابیری را اتخاذ خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش قیمت بازار زنجان مجدد قیمت قیمت مرغ استان ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود