Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا باطنی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در ارتباط با اظهارات احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای معدن استان مبنی بر اینکه معادن غیرفعال مازندران طی۱۵ روز تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: اینکه مسؤولان استانی در این حوزه پیگیر مسائل باشند بسیار خوب است اما مصائب معدن در استان بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه مشکلات حوزه معدن در دو حوزه بخش دولتی و خصوصی باید حل و فصل شود، تصریح کرد: در حوزه دولتی بروکراسی‌های حاکم مانع فعالیت معدن‌کاران شده در حوزه بخش خصوصی چالش‌های سرمایه‌گذاری و مشکلات از این دست مانع توسعه معادن در استان شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن اضافه کرد: بسیاری از معادن استان مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و تعدادی از معارضان بومی مواجه هستند.

وی یادآور شد: از طرفی در حال حاضر سرمایه‌گذاری در معادن استان به دلیل چالش‌های اقتصادی سخت شده است با این حال باید تلاش کنیم که در این حوزه واقعا تلاش‌های مناسبی انجام شود.

باطنی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۲۰ معدن در مازندران وجود دارد که کمتر از نصف آنها فعال هستند، افزود: بقیه معادن مشکل دارند که مربوط به معارضان محلی هستند.

سیدمجتبی مرتضوی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران نیز در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ساماندهی وضعیت معادن غیرفعال در استان، اظهار کرد: وزارت کشور طی دستوری به استانداران اعلام کرده که نسبت به ساماندهی معادن غیرفعال در استان اقدام شود.

وی تصریح کرد: این موضوع در شورای معدن استان مطرح شده و به سازمان صمت برای عارضه‌یابی وضعیت معادن استان کمک کردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان، خاطر نشان کرد: در این طرح قرار است معادنی که بنا به هر دلیلی نمی‌تواند فعالیت داشته باشد، سلب صلاحیت می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین سری مزایده ۲۲ معدن غیرفعال طی این روزها برگزار می‌شود که در استان مازندران ۱۵۰ معدن غیرفعال داریم که تعدادی از آنها به منابع ملی و منابع طبیعی بر می‌گردد که به هیچ وجه قابل کار نیست و بقیه به صورت مزایده واگذار می‌شود.

مرتضوی یادآور شد: تعیین تکلیف معادن استان مازندران طی هفته آینده به استاندار باید ابلاغ شود و چون بیشتر اقدامات حاکمیتی است معاونت معدنی  سازمان صمت بیشتر درگیر این موضوع هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعیین تکلیف معادن استان طی ۱۵ روز قابل انجام است، گفت: این طرح طی این مدت شروع نشده قسمت عمده طرح انجام شده و برای ساماندهی این موضوع نیاز به همکاری بهره‌برداران داریم.

به گزارش فارس، حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران، در جلسه شورای معدن استان که حدود ۲۰ روز گذشته در استانداری مازندران برگزار شد، اعلام کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۸ معدن استان با مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی، دو معدن با مشکلات اوقافی و ۳۶ معدن با اتمام پروانه فعالیت مواجه هستند، ضمن اینکه از صاحبان ۲۲ معدن سلب صلاحیت شده، ۲۶معدن با مشکل عدم انجام تعهدات مواجه هستند و فعالیت ۱۶ معدن نیز به خاطر تنش‌های ناشی از تعارض محلی متوقف است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معدن غیرفعال مازندران رئیس نظام مهندسی معدن مازندران مرتضوی باطنی رئیس خانه معدن تعیین تکلیف معادن استان معدن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، حذف در لیگ قهرمانان به دست پاری سن ژرمن باید تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی سرمربی تیم اصلی فصل آینده بارسا خواهد بود را تسریع بخشد. 

فعلا در بارسا تمرکز روی بازی هفته بعد برابر رئال است چون یک پیروزی باعث می‌شود که بارسا به پنج امتیازی صدرنشین برسد و رقابت قهرمانی داغ شود. هر چیزی غیر از پیروزی به معنای خداحافظی با لیگ است. فصل برای مردان ژاوی تمام می‌شود و باید هر چه زودتر مربی فصل بعد مشخص شود.

طبق ادعای موندودپورتیوو، بعد از بازی یکشنبه برابر رئال، خوان لاپورتا مستقیما با ژاوی در مورد آینده حرف خواهد زد تا متوجه شود شانسی برای منصرف کردنش از جدایی دارد یا خیر. او می خواهد بداند ژاوی تا چه اندازه روی تصمیمش جدی است. 

طبعا اگر بارسا رئال را ببرد، اصرار لاپورتا برای تغییر عقیده ژاوی بیشتر خواهد شد اما تحت هر شرایطی رئیس ابتدا دوست دارد ژاوی را حفظ کند و در غیر این صورت به دنبال جانشینش خواهد رفت. موندو از رافا مارکز، مربی تیم دوم بارسا، به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی در صورت جدایی او نام برده است.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران