Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ارمنستان در پیامی با اشاره به اوضاع قره باغ و درخواست‌های نیروهای سیاسی مختلف برای برکناری دولت، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آرمن سرکیسیان" رئیس جمهوری ارمنستان روز دوشنبه در پیامی، از دولت و مجلس شورای ملی این کشور خواست تا خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در این پیام یادآور شد: «منطقه قره باغ کوهستانی زخمی شد و جامعه ارمنستان از این بابت بسیار خشمگین است. اقتصاد زخمی غرق در مشکلات عظیم اجتماعی است. در نتیجه جریان عظیم مهاجرین قره باغ، یک فاجعه انسانی در حال وقوع است. ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم و به زندگی عادی خود ادامه دهیم.»

وی افزود، طی روزهای اخیر چندین نشست با نیروهای پارلمانی و احزاب سیاسی خارج از پارلمان، گروه‌های اجتماعی و نمایندگان مخالفان برگزار کرده است. به گفته وی، اکثریت مطلق در یک مورد با هم اتفاق نظر دارند و آن لزوم استعفای دولت کنونی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است.

علاوه بر این، سرکسیان در اوایل روز گذشته نیز در دیدار با گروهی از مردم، تأکید کرد که وی هیچ ارتباطی با بیانیه آتش بس که توسط نخست وزیر ارمنستان و روسای جمهوری روسیه و آذربایجان امضاء شده است، ندارد.

عصر روز دوشنبه، رئیس جمهوری ارمنستان، "زهراب منتساکانانیان" را از سمت وزارت امور خارجه این کشور و همچنین "گورگن دالاکیان"را از سمت فرماندهی نیروهای پلیس برکنار کرد. احکام مربوطه در وب سایت دفتر ریاست جمهوری منتشر شده است. در این اسناد یادآوری شده که نیکول پاشینیان، نخست وزیر پیشنهاد برکناری وزیر امور خارجه را داده است.

وزیر خارجه ارمنستان استعفا کردادامه اعتراض به پایان جنگ قره باغ در پایتخت ارمنستانناکامی مخالفان در برکناری نخست وزیر ارمنستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان انتخابات زودهنگام قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد