Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری بزرگی در استان البرز وجود دارد که شکوفایی آنها، نیازمند جذب سرمایه های خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فریبرز بینش پور با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه اقتصادی و از طرفی جهانی شدن کارهای تولیدی و صنعتی ایران، نیاز به استفاده از فرصت های سرمایه گذاری خارجی است، بیان کرد :به عبارتی سرمایه گذاری خارجی ابزاری برای توسعه کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از فرصت های سرمایه گذاری خارجی درکشورمان باید مزیت هایی را برای طرف های ایرانی و خارجی هر دو به همراه داشته باشد، گفت: یکی از اهداف سرمایه گذار خارجی از ورود به ایران دسترسی به سایر مواد اولیه ای است که برای تولید به آن نیاز دارد و از طرفی در کشورمان بازار مناسب برای فروش کالاهای تولیدی برای این شرکت ها فراهم می شود، در کنار این موارد سرمایه گذار خارجی با ورود به کشورمان به دنبال افزایش کارایی بخش تولیدی خود است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید بر شناخت مشکلاتی که پیرامون حضورسرمایه گذاران خارجی در ایران وجود دارد، گفت: یکی از این مشکلات، عدم ثبات ارز است و این مهم ریسک سرمایه گذاری خارجی در کشور را بالا می برد، به عبارتی این دسته از سرمایه داران نمی توانند برنامه ریزی بلند مدت در خصوص سرمایه گذاری در کشورمان داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر فاکتور تاثیر گذار در بحث ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران از ضرورت تخصیص تسهیلات مناسب بانکی سخن گفت و افزود: متاسفانه نظام بانکی ایران به بانک های جهانی متصل نیست، از طرفی شفافیت موجود در آن سیستم های بانکی در کشورمان وجود ندارد.

به گفته بینش پور یک عامل مهم دیگر برای بهره برداری صحیح از فرصت های سرمایه گذاری خارجی در ایران، بازار سرمایه و بورس است که در این خصوص نیز شفافیت مناسبی در کشور وجود ندارد.

وی با این توضیح که برای بخش خصوصی در تصمیم گیری های کشور نقش آنچنانی لحاظ نشده و این مهم بر رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ورود به بازار سرمایه گذاری کاسته است، بیان کرد: باید در ایران برای سرمایه گذاران امنیت اقتصادی ایجاد شود و از طرفی نیاز است که رانت های اقتصادی مانند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها به گروهی خاص از بین برود تا شاهد ظهور رقابت بیشتری میان سرمایه گذاران داخلی و ایرانی باشیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری در خصوص حضور تولیدگنندگان و صنعتگران ایرانی در نمایشگاه های خارجی به عنوان ویترینی برای نمایش کالاهای صادراتی ایران گفت: اکنون به دلیل تحریم ها بهترین فرصت این است که بر روی بازارهای کشورهای همسایه به عنوان بازار هدف متمرکز شویم و به دنبال گسترش این ارتباطات اقتصادی باشیم.

وی تاکید کرد: برای مراودات تجاری ایران با دیگر کشورها باید مبادلات پایاپای ارزی توسط سیستمی مانند بانک مرکزی دنبال شده و این بانک واسطه انجام مبادلات مربوطه باشد اما متاسفانه این مهم به نتیجه نرسیده و عملیاتی نشده است؛ در صورتی که در تمامی کشورهای دنیا از جمله کشورهای همسایه ایران انعقاد قراردادها و پیمان های تجاری با دیگر نقاط دنیا توسط بانک مرکزی آن کشور انجام می شود و این موجب چرخش پول بانکی آنها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز صادرات اتاق بازرگانی سرمایه گذاری خارجی رانت ارز 4200 تومانی سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه سه‌شنبه در دیدار نوروزی اعضای شورای اداری استان اردبیل در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: عاقبت بخیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است و رضایت الهی را باید در رضایت خدا جست.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم خاطرنشان کرد: مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آن‌ها با جدیت تلاش کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تبریک سال نو گفت: همچنان که توصیه شده دو روزِ انسان نباید مثل هم باشد، سال نوی ما هم باید با سال گذشته متفاوت و رو به پیشرفت باشد.

عاملی با بیان اینکه عاقبت بخیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است، افزود: فرصت خدمت نعمت خداوند به شما مسئولان است پس در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید تا خدا از شما راضی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: کار اداری وظیفه است و شما مسئولان علاوه بر اینکه به این وظیفه خود درست عمل کنید، بلکه کار را برای رضای پروردگار انجام دهید.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان است، بیان کرد: مسئولان باید حامی و پشتیبان محرومان باشند و به آن‌ها خدمت کنند.

وی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، لازم است مسئولان و مدیران استان اردبیل با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آنان با جدیت تلاش کنند.

کد خبر 6063181

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟