Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که تعطیلی گسترده بدون مشارکت مردم، نمی‌تواند قدرت شیوع بیماری را کاهش دهد، گفت: زمانی این محدودیت تاثیر گذار خواهد بود که مردم در خانه‌ها بمانند و فقط برای موارد ضرورت، در شهر‌ها تردد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری کارکنان، اگر قرار باشد، این جمعیت قابل توجه، به خیابان‌ها بریزند و در سطح شهر‌ها تردد نموده و خیابان گردی کنند و یا دور همی‌ها و میهمانی‌ها را بیشتر کنند، باید گفت که متاسفانه ممکن است، اثر عکس خواهد داشت.

 نوری سپهر گفت: علت طولانی شدن موج سوم کرونا را افزایش قدرت سرایت بیماری، عدم رعایت مردم و عوامل تجمع زا در جامعه دانست.

او افزود: ابراز امیدواری کرد از شنبه با آغاز تعطیلات و محدودیت‌ها، مردم همکاری جدی داشته باشند و شاهد فروکش این اپیدمی باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کادر بهداشت و درمان، توانایی بی نهایت ندارند و بیش از ۷ ماه است که شب و روز خود را در کنار از دست دادن همکارانشان و یا ابتلای خودشان سپری کرده اند و اگر بازتوانی نشوند، تلفات و بیماری گسترده‌تر خواهد شد.

 نوری سپهر با بیان این که استان البرز شرایط با ثباتی دارد، افزود: البرز همچنان وضعیت قرمز دارد و همه خدمتگزاران مردم در دانشگاه علوم پزشکی البرز با تمام توان در کنار حمایت دستگاه‌های اجرایی استان، با قدرت برای کنترل بیماری تلاش می‌کنند.

او افزود: اگر در این برهه‌ی حساس همه همکاری و تلاش نکنیم، شاید این سناریو هم جواب ندهد، چرا که اقتصاد کشور و کسب و کار مردم را نمی‌توان برای مدت طولانی تعطیل کرد.

انتهای پیام / ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی مشارکت مردم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین البرز، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در مراسم بزرگداشت مقام دندانپزشک که با حضور دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت در محل دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رشد ۵۰ درصدی در عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته هستیم و این حرکت رو به رشد بسیار ارزشمند است.
وی با تاکید بر ارزش خدمات دندان پزشکی بیان کرد: مهارت یک دندانپزشک هدیه لبخند زیبا به انسان هاست و چه بسا اعتماد به نفس یک فرد در گرو هنر دندان پزشکان است.
وی با تاکید بر قبولی ۱۰۰ درصدی دانشجویان دندانپزشکی در آزمون علوم پایه که مایه مباهات است؛ تاکید کرد: رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندان پزشکی در یک سال گذشته قابل ستایش است.
آرزو آقاکوچک زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز نیز در این مراسم درباره فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: همه ۵۳ دانشجوی شرکت کننده در آزمون علوم پایه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ موفق به کسب نمره قبولی شدند که باعث مسرت است.
آقاکوچک زاده خاطر نشان کرد: میان تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، واحد توسعه تحقیقات بالینی صرفا در دانشکده دندانپزشکی البرز وجود داشته و فعال است و اقدامات بسیار ارزشمندی در این واحد در حال انجام است. وی خبر داد: در خرداد ماه امسال نخستین همایش ملی تحقیقات میان رشته‌ای در دندانپزشکی و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم