Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قوچان از رئیس‌جمهور خواست تکلیف منطقه ویژه اقتصادی قوچان را روشن کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی آذری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا منطقه ویژه اقتصادی قوچان را تعیین تکلیف نمی کنید. در شرایط سخت اقتصادی این منطقه می تواند با ایجاد اشتغال و همکاری مشترک اقتصادی بین الملل در زمینه سرمایه گذاری، مدیریت صادرات و جذب سرمایه فعال باشد و از این طریق قوچان و فاروج را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در تذکر به وزیر امور خارجه افزود: قوچان قدیمی ترین شهر خراسان با 28 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان است، این در حالی است که مرز باجگیران تعطیل شده است.

وی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: قوچان و فاروج مهد کشتی با چوخه است کجایید که گودهای ورزشی به ویرانه تبدیل شده و ورزشکاران نگران معیشت و حوزه ورزش هستند در حالی که شما نهاد مسئول جوانان و اعتلای آن ها هستید در خواب به سر می برید و برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان را به درستی اجرا نمی کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

کاظم اکرمی در بازدید از سه واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرک صنعتی پارس با بیان اینکه تمام تلاشمان را در جهت تحقق شعار سال به کار خواهیم گرفت، گفت: باتوجه به نام‌گذاری شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تمام دستگاه‌های اجرائی و سازمان بازرسی وظیفه دارند به صورت قاطعانه در جهت تحقق شعار سال فعالیت کنند و عملکرد آنها در این زمینه بر اساس برنامه‌های ابلاغی سازمانی، مورد پایش و نظارت بازرسان قرار خواهد گرفت.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان در جهت تحقق شعار سال توسط سازمان بازرسی استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۳ اقدامات و فعالیت دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی اطمینان داشته باشند که بازرسی کل استان فارس تمام تلاش خود را برای پیگیری وحل مشکلات آنها به کار خواهیم گرفت.

او با بیان اینکه اقدامات مثبت و تلاش‌های خوبی در دو سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه دریافت زمین توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اینکه هیچ ساخت و ساز انجام دهند یا منجر به افزایش تولید و اشتغال شود؛ مشکلاتی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز اقدامات لازم رابرای استرداد و ادامه فعالیت این افراد انجام داده است.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی پارس گفت: اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در این شهرک انجام شده که راه‌اندازی این پروژه‌ها بخشی از تحقق شعار سال به شمار می‌رود و بیانگر این موضوع است که بخش خصوصی با مشارکت مردم می‌توانند نقش مهمی درتوسعه و رونق اقتصادی ایفا کنند.

اکرمی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های شهرک صنعتی پارس در حال تکمیل است، ادامه داد: فعالیت‌های شبانه‌روزی و ماشین‌آلات در این شهرک بیانگر این موضوع است که این شهرک در آینده‌ای نه چندان دور به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز در ادامه این بازدید با بیان اینکه مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز تمام تلاش را جهت تسریع و حل مشکلات صنعتگران از صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی دریغ نخواهد کرد، افزود: از این‌رو مشکلاتی که از طرف صنعتگران و صاحبان صنایع و کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اعلام می‌شود، توسط معاونین و مدیران این منطقه با همت جدی پیگیری می‌شود.

سعید مصفا در ادامه با اشاره به اینکه شعار سال در سال‌های اخیر با رونق تولید و جهش تولید و نقش و حضور مردم گره خورده است که این امر نشان از پیشران بودن موضوع اقتصاد دارد، بیان کرد: بی شک فراهم کردن زمینه بخش خصوصی، مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی از دیگر الزامات در این زمینه است.

مصفا بر حضور و فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای صنعتگران و فعالان اقتصادی تاکید کرد و افزود: قطعا حضور و مشارکت مردم در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی علاوه بر تحقق شعار سال باعث می‌شود تا شاهد رونق و توسعه اقتصاد و اشتغال در کشور، استان و شیراز باشیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ذکر این نکته که تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز دارد، ادامه داد: برای تحقق این هدف مهم منطقه ویژه اقتصادی شیراز از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد.

مصفا با بیان اینکه یکی از لازمه‌های جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران، تامین زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز با فراهم کردن امکانات لازم، شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل کرده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در پایان از زحمات و نگاه ویژه مسئولان بازرسی استان در جهت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز تشکر کرد و گفت: بی شک توسعه و رونق اقتصادی و حل مشکلات اقتصاد و کارخانه‌های تولیدی با همکاری تمام دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است