Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:30:27 GMT

هنر بسیج، معراجی کردن انسان ها است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۴۷۶۱

هنر بسیج، معراجی کردن انسان ها است

سردار معروفی گفت: خروجی ما در بسیج باید معراجی شود زیرا در فرهنگ اسلامی و قرآنی چنین تربیت شدیم که هنر ما معراجی کردن است همانگونه که شهید سلیمانی از یک کارگر ساده در کرمان بزرگترین فرمانده جهان اسلام شد که همه در برابر او زانو بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، سه شنبه(۲۷ آبان) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج؛ بسیج را مصداق " اصلها ثابت و فرعها فی السماء " دانست که ارزش و ثمره کار پیامبرگونه امام راحل امروز بعد از ۴۰ سال قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با متذکر شدن این نکته که بسیج صرفا" یک نیروی نظامی نیست بلکه یک فرهنگ، آرمان و مدل مدیریتی در مکتب وحی است که پیامبر اکرم، مؤسس و امیرالمؤمنین و ائمه اطهار ادامه دهنده آن هستند؛ اظهار کرد: عاشورا نشان داد بسیج در مکتب وحی بن بست شکن است و بسیجیان ما هم در هشت سال در دوران دفاع مقدس و جنگ نابرابر کربلا را تکرار کردند.

 

 

وی با افزودن اینکه ما در جنگ استقامت در راه حق، ندیدن عِده و عُده ی جبهه خود و دشمن و سبقت در جان دادن و... را دیدیم؛ با صراحت گفت: بسیج مستضعفین و توده مردمی باعث شد در دفاع مقدس سربلند و با عزت باشیم زیرا تا نفس آخر پای ارزش های انقلاب اسلامی و آبروی ملت ایران و تمامیت ارضی و حرف امام شان ایستادند.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه مدل تفکر انقلابی و مدیریت جهادی با اطاعت محض از ولایت در خروجی دفاع مقدس هست که بسیج آن را پدید آورد و می تواند الگوی تمام عیار برای مدیران باشد زیرا بسیج از اسلام و انقلاب و ملت ایران حراست کرد و به جناح ها توجه نکرد؛ ادامه داد: نگاه بسیج نگاه جامع الاطراف انقلاب و امامین انقلاب است.




وی نقش و تأثیر معنوی بسیج را تا خارج از مرزهای جغرافیایی دانست که زینبیون و فاطمیون و... نمونه آن است و امروز اثر بسیج برای هر آزادی خواه است؛ گفت: اینگونه تصور نشود هر کس که در بسیج ثبت نام کرد بسیجی است زیرا هر کس در مکتب وحی و عاشورا و انقلاب اسلامی عملگرا و به دنبال عملیاتی کردن فرمایشات امامین انقلاب باشد بسیجی است خواه در بسیج پرونده داشته باشد یا نداشته باشد.
 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان انقلابی بودن، کار جهادی، نگاه به امر ولی داشتن و گوش شنوای مردم و تکیه گاه و ملجأ آنان بودن را از مصادیق بسیجی بودن دانست و گفت: چندین میلیون بسبجی بی منت پای کار انقلاب است و ما مفهوم شجره طیبه را فهم کردیم لذا هر کس امروز در این فرهنگ قرار بگیرد مصونیت پیدا می کند‌.

 




وی افزود: دیدگاه ما در بسیج این است که بسیج متعلق به ملت ایران است و همه گروه های سیاسی پای انقلاب و ولایت و مردم در آن جای دارد، اما فتنه در بسیج جایی ندارد؛ خروجی ما باید معراجی شود و در فرهنگ اسلامی و قرآنی چنین تربیت شدیم که هنر ما معراجی کردن است همانگونه که شهید سلیمانی از یک کارگر ساده در کرمان بزرگترین فرمانده جهان اسلام شد که همه در برابر او زانو بزنند.
 

 

 

سردار معروفی با تصریح به اینکه امام(ره) هنر دین و اهل بیت را به نمایش گذاشت؛ خاطرنشان کرد: بسیج سیاسی است و سیاست آن دفاع از انقلاب و ملت ایران، استکبارستیزی، عمل به فرامین امام خویش و توجه به توانمندی داخلی است اما اما بسیج سیاسی کار نیست و فدای این و آن نمی شود بلکه فدای انقلاب و ولایت و ملت می شود؛ بسیج ناموس پرست است و برایش مهم است که در این راه جان بدهد.

 

 

وی علت ترس دشمن از نظام جمهوری اسلامی را به رغم همه تحریم ها یادآور شد و تصریح کرد: چرا دشمن به خود می لرزد؟ مگر در حوزه دفاعی به ما چه دادند؟ اما اگر امروز بزرگترین بازدارندگی دفاعی را در منطقه داریم به دلیل وجود تفکر بسیجی است.

 

 

بخش دوم سخنانش سردار معروفی در خصوص عملکرد یک ساله بسیج و سپاه و اعلام برنامه های هفته بسیج متعاقباً ارسال می شود.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی برنامه های هفته بسیج نشست خبری سردار معروفی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در همایش تبیینی همپای طوفان در شهرکرد افزود: عملیات وعده صادق فرهنگ مجاهدت، فداکاری، ولایتمداری، انسجام و وحدت ملی ملت ایران را که طی ۴۵ سال با وجود همه سختی‌ها کسب شده بود را به نمایش گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق بیانگر قدرت الهی ملت ایران است، اظهار کرد: پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس نمادی از یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و از لحاظ راهبردی بسیار اساسی، تحول آفرین با پیامدهای موثر و آینده‌ساز بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد و با این عملیات، مسیر جدیدی در مقابل جهان اسلام و بشریت گشوده شد.

وی تأکید کرد: با عملیات وعده صادق ساختار رژیم اشغالگر قدس که روزی اندیشه از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند و تنها مولفه شکل‌دهنده‌اش امنیت بود به هم ریخت.

سردار سلیمانی با اشاره به خروج ساکنان سرزمین‌های اشغالی از این مناطق گفت: امنیت و قدرت مهمترین مولفه رژیم صهیونیستی بود که آن هم در عملیات طوفان الاقصی شکسته شد و با عملیات وعده صادق این رژیم در یک موقعیت جدیدی قرار گرفت.

وی یادآور شد: امروز دوست و دشمن بر این اعتقادند که رژیم صهیونیستی توان قرارگرفتن در موقعیت قبل خود را ندارد.

به گفته وی، استکبار جهانی تلاش زیادی کرد تا در قالب فضای رسانه‌ای دستاوردهای عملیات وعده صادق را کوچک جلوه دهد اما این تلاش‌ها به جایی نرسید و همه افرادی که مسائل دنیا را به لحاظ راهبردی مطالعه می‌کنند براین باورنند که پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده آشکار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رشادت‌های شهید محمد کیانی گفت: در این سال‌ها کارنامه درخشان، بی وقفه و خالی از تزلزل و سستی از حاج محمد (جمعلی) کیانی شاهد بودیم.

به گفته وی، این شهید والامقام یکی از عناصر موثر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تیپ قمربنی هاشم(ع) استان بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دورانی که نظام دوران تثبیت خود را سپری می‌کرد و گروهک‌ها ایجاد ناامنی و تزلزل می‌کردند، این شهید بزگوار در میدان مواجهه با این گروهک‌ها حضور بی نظیری داشت.

به گفته وی، شهید کیانی با شروع قائله‌های بزرگتر در مناطق کردنشین و تجزیه طلبی، تربیت نیرو برای حضور در این مناطق را برعهده داشت و بسیاری از پادگان‌های آموزشی سپاه را بنیانگذاری و سازماندهی کرد و خیل عظیمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از تربیت یافتگان مکتب ایشان بود.

وی اضافه کرد: شهید کیانی فرمانده موثر و خط شکن بود که با عبور از اروند بیش از ۳۰ حمله را در دوران دفاع مقدس را به صورت شبانه‌روز مدیریت کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در خطوط پدافندی که شهید کیانی حضور داشت این خطوط هیچگاه شکسته نشد ادامه داد: شهید جمعلی کیانی در عملیات والفجر هشت، کربلای چهار به کمک لشکر امام حسن(ع) و کربلای پنج خوش درخشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه شهید کیانی در تربیت کادر و نیرو در زمان جنگ فعالیت موثری داشت، گفت: به جوانان مسوولیت می‌داد تا زمینه رشد و موفقیت را برای آنها فراهم کند.

وی اظهارداشت : استقلال لشکر قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری توسط شهید کیانی رقم خورد و بعد از پیروزی کشور و پایان یافتن جنگ نیز که بعضی‌ها تصور می‌کردند کار تمام شده باز هم در صحنه‌های مختلف حضور داشت.

همایش تبیین همپای طوفان به مناسبت سومین سالگرد سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی و هفتمین روز عروج ملکوتی جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس محمد کیانی در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

رزمنده مجاهد و سردار سرافراز سپاه اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس، راوی جنگ و خادم الحسین حاج محمد(جمعلی) کیانی هرچگانی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ به علت سکته قلبی در سن ۶۶ سالگی به جمع رفقای شهیدش پیوست.

حاج جمعلی کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد و فرمانده گردان امام سجاد(ع) تیپ همیشه سرافراز قمر بنی‌هاشم (ع) در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی آاس رم ۱ - ۳ بولونیا؛ سردار گل زد، اما رم نبرد + ویدئو
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • عملیات وعده صادق قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است
  • سپاه،‌ انقلاب و کشور را از هر گزندی حفظ می‌کند
  • سپاه نهادی برای پیاده کردن اهداف والای انقلاب اسلامی است
  • سپاه نهادی در جهت پیاده کردن اهداف والای انقلاب اسلامی است